سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 24712

متخصصان علوم پزشكی در آمریكا دریافته‌اند كه به كمك یك درمان ضد استرس می‌توانند موجب رشد مجدد موها در موش‌های طاس شوند.

سلامت نیوز :متخصصان علوم پزشكی در آمریكا دریافته‌اند كه به كمك یك درمان ضد استرس می‌توانند موجب رشد مجدد موها در موش‌های طاس شوند.
 این متخصصان از انستیتو سالك در كالیفرنیا و دانشگاه كالیفرنیا با همكاری گروهی از دامپزشكان در مطالعات خود مشغول بررسی تاثیرات استرس روی عملكرد دستگاه گوارش داخلی در موش‌ها بودند كه به نتایج فوق دست یافتند.

این دانشمندان بویژه تاثیر استرس را روی روده بزرگ موش‌ها بررسی كردند و به مدت 5 روز، تركیبی موسوم به استرسین - ب را به این موش‌ها تزریق كردند. این تركیب با هدف متوقف كردن تاثیر هورمون استرس تولید شده است.

به گزارش شبكه خبری ای بی سی، سه ماه بعد این متخصصان تاثیر ماده مزبور را روی مجاری روده موشها بررسی كردند و دریافتند در موش‌های طاس این اقدام موجب رشد دوباره موها روی بدنشان شد. رشد مو روی بدن موش‌های طاس به حدی طبیعی بود كه از موش‌های سالم قابل تشخیص نبودند.

به گزارش ایسنا، پزشكان می‌دانند كه استرس و تنش عصبی زیاد موجب ریزش مو بویژه در افراد جوان می‌شود. این در حالی است كه بدون عامل استرس و در شرایط معمول، ریزش مو از 35 سالگی به بالا آغاز می‌شود.

به گفته روانپزشكان، هیچ كس نمی‌تواند در جامعه‌ امروزی از استرس و فشارهای عصبی بگریزد. آزمایشات نشان داده است كه استرس سطح ماده‌ای موسوم به «گلوكوكورتیكوئید» را در بدن افراد افزایش می‌دهد و در نتیجه این فرایند، تارهای مو نازكتر می‌شوند. عوامل دیگری همچون رژیم‌های غذایی و آلودگی هوا نیز در ریزش موها تاثیرگذار هستند.


این متخصصان می‌گویند تاثیر تركیب فوق فعلا روی موش‌ها آزمایش شده و در مورد تاثیر آن روی انسان انجام آزمایشات و بررسی‌های بیشتر ضروری است.

جزئیات این تحقیق در مجله پلوس منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha