سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 24715
سلامت نیوز :پزشکان سنگاپوری در یک مطالعه جدید موفق به شناسایی فاکتورهای ژنتیکی در بروز سرطان گلو شده‌اند.

این پزشکان در موسسه ژنوم سنگاپور و مرکز سرطان دانشگاه یات، سه ژن را در رابطه با این سرطان شناسایی کرده‌اند.

مجله تخصصی نیچر دراین‌ باره گزارش داد: در این مطالعات فاکتورهای خطرزایی شناسایی شده‌اند که نقش مهمی در آسیب پذیری در برابر این سرطان ایفا می‌کنند.

در این مطالعه پزشکان برای بررسی فاکتورهای ژنتیکی خطرزا یک تحقیق ژنتیکی گسترده را روی ژنوم انسان‌ها در یک نمونه‌برداری بلندمدت و بزرگ روی حدود 10 هزار داوطلب در کشور چین انجام دادند.

بر اساس این گزارش، در حالی که علت سرطان گلو هنوز به خوبی برای متخصصان شناخته نشده است ولی سیگاری‌ها شش برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری‌ در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

آمارها نشان می‌دهد که تقریبا هر فردی که به این سرطان مبتلا می‌شود، سیگار می‌کشد، تنباکو می‌جود و یا الکل مصرف می‌کند، تمام این‌ فاکتورها در بروز سرطان گلو نقش اساسی دارند.

به گزارش ایسنا، سرطان‌های سر و گردن معمولا می‌توانند به صورت یك زخم در مخاط زبان، گونه، دهان، كام نرم و كام سخت بروز نمایند. همچنین گاهی به صورت گرفتگی صدا، اشكال در بلع و یا توده در گردن خود را نشان می‌دهند. علل خطرزا در ایجاد این نوع سرطان مصرف سیگار، چربی زیاد، چاقی، بی‌تحركی، عدم استفاده از غذاهای گیاهی، آلودگی هوا و استفاده از نگهدارنده‌ها در مواد غذایی هستند.

پزشكان تاكید دارند كه برای پیشگیری از ابتلا به سرطان‌های سر و گردن از جمله سرطان گلو مهمترین اقدام پرهیز از عوامل خطرزای فوق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha