معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای طرح ارتقای خدمات بیمارستان به بیمار بستری (هتلینگ) در تمام بیمارستان های ملکی این سازمان، امسال با برنامه ریزی های انجام شده و با تامین اعتبارات مورد نیاز به پایان می رسد.

اجرای هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی امسال نهایی می شود

سلامت نیوز:  معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای طرح ارتقای خدمات بیمارستان به بیمار بستری (هتلینگ) در تمام بیمارستان های ملکی این سازمان، امسال با برنامه ریزی های انجام شده و با تامین اعتبارات مورد نیاز به پایان می رسد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایرنا،مهدی درخشان  با اشاره به وجود 80 بیمارستان ملکی تامین اجتماعی افزود: اکنون طرح هتلینگ در 69 بیمارستان در حال اجرا است و امسال این طرح در تمام بیمارستان های این سازمان تکمیل می شود.
وی ادامه داد: طرح هتلینگ بیمارستانی به عنوان یک پروژه سه ساله در سازمان تامین اجتماعی، از سال 1395 به اجرا گذاشته شد و باید امسال به اتمام برسد.
درخشان تصریح کرد: اکنون بخش اعظم این طرح در بیمارستان های تامین اجتماعی تمام شده است و در سال 1397 در تمام بیمارستان های ملکی سازمان تامین اجتماعی تکمیل می شود.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اعتبار کلی این طرح را 200 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در سازمان تامین اجتماعی ستاد ارتقای هتلینگ بیمارستانی تشکیل و از این طریق وضعیت بیمارستان ها ارزیابی شد و بودجه موردنظر برای اجرای این طرح به بیمارستان ها اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: همچنین کتاب ارتقای هتلینگ بیمارستانی توسط سازمان تامین اجتماعی تهیه شد تا بتوانیم پیشرفت های این طرح را شاهد باشیم.

* اورژانس های تامین اجتماعی ساماندهی می شود
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی همچنین درباره اقدامات جدی سازمان برای تامین تجهیزات بیمارستانی گفت: در سال 1396 نیز 6 دستگاه سی تی اسکن، 2 دستگاه ام آر آی و 2 مورد سنگ شکن به بهره برداری رسید و امسال نیز حدود هشت دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی دیگر در دست خرید داریم.
وی تصریح کرد: برای تامین تجهیزات و به روزرسانی تجهیزات پزشکی همچنین 90 درصد دستگاه های رادیولوژی آنالوگ به دیجیتال تبدیل شدند و 10 درصد دیگر نیز در سال 97 انجام می شود.
درخشان همچنین به ساماندهی اورژانس بیمارستان های ملکی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این طرح نیز یکی از اولویت های سازمان به شمار می رود تا بتوان اورژانس ها را به صورت نوین درآورد.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته طرح ساماندهی و نوین سازی 13 اورژانس انجام شد و امسال نیز این طرح برای 17 اورژانس انجام می شود؛ قرار است ساماندهی دیگر اورژانس ها در سال 98 انجام و به صورت نوین بازسازی شود.
درخشان افزود: در مجموع در سال 97 مبلغ 20 هزار میلیارد تومان در بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و دیگر خدمات درمانی هزینه خواهد شد.


سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیر پوشش ارائه می دهد.
این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.
بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود، همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی شعب اقماری و کارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha