سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 24721

مصرف پروتئین سویا منجر به کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون می شود.

سلامت نیوز :مصرف پروتئین سویا منجر به کاهش کلسترول بد خون  و افزایش کلسترول خوب خون می شود.
 
دكتر فروزان صالحی كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: روغن زیتون ، مغزها و دانه ها، حاوی نوعی از اسیدهای چرب هستند که اگر به میزان متوسط استفاده شوند به کاهش سطح کلسترل بد خون کمک می کنند.
وی افزود: میوه ها و سبزی ها حاوی ویتامین های آنتی اکسیدان (ضد سرطان)، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی هستند که سبب متوقف کردن آسیب به دیواره رگ ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شوند.
دكتر صالحی با اشاره به این كه سبزیجات و میوه ها دارای ویتامین زیاد و فیبر بالا هستند، ‌تصریح كرد: میوه ها و سبزی ها جزو مهمی از یك رژیم غذایی سالم هستند كه مصرف روزانه و به مقدار كافی آنها می تواند نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماری های مزمنی چون دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی، سكته مغزی، سرطان و چاقی داشته باشد.
به گفته وی، نان های سبوس دار مانند بربری، سنگك و نان جوی سبوس دار حاوی ویتامین B زیاد و هم كاهش دهنده چربی خون هستند.
كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه گفت: بهترین روغن برای افراد مبتلا به بیماری های قلب و عروق، روغن مایع ذرت و آفتابگردان برای پخت غذا و خصوصاً روغن كانولا و روغن زیتون روی سالاد است .
وی با بیان این كه مصرف ماهی نقش مهمی در حفظ و ارتقای سلامت قلب و عروق قلب دارد،‌ ابراز داشت: فقط ماهی هایی که کباب می شوند و یا با بخار پخته می شوند می توانند موجب سلامتی قلب و عروق شوند، در حالی که ماهی سرخ شده در روغن و در حرارت بالا از این نظر، بی خاصیت خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha