جراح و متخصص گوش، گلو و بینی گفت: در صورتی که نشانه‌های ابتلا به سینوزیت بیش از 4 هفته ادامه داشته باشد، بیماری مزمن می‌شود و درمان نشدن سینوزیت مزمن باعث آسیب و تخریب سینوس‌ها می‌شود.

نشانه‌های ابتلا به سینوزیت مزمن

سلامت نیوز:جراح و متخصص گوش، گلو و بینی گفت: در صورتی که نشانه‌های ابتلا به سینوزیت بیش از 4 هفته ادامه داشته باشد، بیماری مزمن می‌شود و درمان نشدن سینوزیت مزمن باعث آسیب و تخریب سینوس‌ها می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،خشایار احمدی در ارتباط با عواقب درمان نشدن سینوزیت اظهارداشت: عدم درمان صحیح سینوزیت حاد تبعاتی برای مبتلایان دارد و ابتلای مکرر به سینوزیت حاد و درمان ناکامل نشانه‌ها باعث می‌شود، بیماری از مرحله حاد به مزمن تبدیل شود.

عضو هیات علمی دانشگاه اضافه کرد: سینوزیت مزمن نیاز به پیگیری جدی‌تر داشته در این شرایط عدم درمان مناسب نیز تبعاتی  در پی دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: گرفتگی بینی، اختلالات بویایی و سردردهای فشاری صورت که بیش از 3 ماه تداوم داشته باشد، از نشانه‌های ابتلا به سینوزیت مزمن است.

عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به تحقیقات انجام شده در مراکز دانشگاهی کشور گفت: پیش از جراحی زیبایی بینی، باید سینوزیت به طور کامل درمان شود.

احمدی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات تشخیصی دقیق پیش از درمان سینوزیت و جراحی زیبایی بینی گفت: سی تی اسکن و آندوسکوپی تشخیصی بینی به پزشک معالج کمک می کند تا به تشخیص قطعی برسد.پس از این مرحله، پزشک جراح بر اساس مستندات، نسبت به درمان قطعی سینوزیت اقدام می‌کند.

جراح و متخصص گوش، گلو و بینی یادآور شد: عدم درمان سینوزیت مزمن باعث آسیب و تخریب سینوس‌ها می‌شود بنابراین توجه به این مسئله و درمان به موقع بسیار حائز اهمیت است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha