سلامت نیوز :قائم مقام دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: حدود 50 درصد از جمعیت ایران را زنان تشكیل می‌دهند این در حالی است كه زنان ایرانی نسبت به سایر جوامع در مراحل سنی پایین‌تر به سرطان پستان مبتلا می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دكتر حائری در ششمین كنگره بین‌المللی سرطان پستان كه امروز سوم اسفند ماه در دانشكده پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: شبكه بهداشتی خیلی خوبی در ایران داریم در این شرایط باید به گونه‌ای عمل كنیم كه مردم دیدگاه صحیح و جامعی درباره سرطان پستان داشته باشند این در حالی است كه طرح نادرست مسائل مربوط به این بیماری باعث بیش از حد مستعد شدن جامعه شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: سرطان یك بیماری جدی است كه سرعت انتشار آن، تنوع و تعدد این بیماری روز به روز افزایش می یابد و همین امر موجب بیشتر شدن نگرانی جوامع بشری شده است. در این شرایط لازم است برای درمان سرطان از جمله سرطان پستان به كار تیمی توجه كنیم این در حالی است كه نبود كار تیمی یكی از معضلات كشور ماست و فرهنگ آن هنوز در ایران نهادینه نشده است.

حائری با بیان اینكه پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان اهمیت زیادی دارد، گفت: این موضوع در دنیا نهادینه شده است بنابراین امیدواریم این كار هرچه سریعتر در ایران اجرایی شود تا بتوانیم با شیوع بیماری سرطان مقابله كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha