معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: توازن بین زنان و مردان برای دسترسی به منابع و امکانات ورزشی در کشور باید وجود داشته باشد.

توازن دسترسی مردان و زنان به امکانات ورزشی رعایت شود

سلامت نیوز: معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: توازن بین زنان و مردان برای دسترسی به منابع و امکانات ورزشی در کشور باید وجود داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایزنا،فریبا محمدیان اظهار داشت: تا زمانی که تمام ظرفیت ها در بخش ساختاری و مدیریتی به کار گرفته نشود و دسترسی به منابع برای دختران و پسران به صورت یکسان رقم نخورد، بسیاری از سیاست های کلان این حوزه محقق نخواهد شد.


وی افزود: در برنامه های ورزشی کشور این بحث مطرح است که اماکن ورزشی باید به گونه ای مدیریت شوند تا بانوان در ساعت خاص خود با مدیریت بانوان و مردان نیز در همان اماکن در ساعاتی دیگر فعالیت های ورزشی داشته باشند.


محمدیان درباره کمبود امکانات در استادیوم های ورزشی برای دوچرخه سواران زن گفت: اماکن ورزشی برای اردوهای ملی و استفاده عموم تعریف های خاص دارند؛ در فضای اردوهای ملی زمان هایی که دختران و پسران از این اماکن استفاده می کنند، متفاوت اما سازه اماکن ورزشی یکسان است.
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه سازه مکان های ورزشی باید با نگاه به همه ملاحظات فرهنگی ساخته شود، افزود: سازه ها در تمام دنیا استاندارد هستند و در این استانداردها ملاحظات لازم برای بهره برداری زنان مورد توجه قرار گرفته است.


وی اظهار داشت: ما به دلیل داشتن نظام اسلامی، بیشتر از هر کشوری باید به این استانداردها توجه کنیم و در حال حاضر سازه های استانداردی که در کشور داریم، این شرایط را دارد و مدیریت بهره وری باید استانداردها را در دسترس بانوان قرار دهد.
محمدیان اضافه کرد: حدود 400 سالن ورزشی متعلق به آموزش و پرورش ویژه بانوان است و بانوان در سالن های سرپوشیده بیش از 16 هزار فضای ورزشی در اختیار دارند؛ اینکه اماکن روباز به تعداد وفور در دسترس باشد، بحث اصلی نیست بلکه موضوع مهم این است که در هزینه کردن منابع ملی برای احداث هر سازه ورزشی، هم سهم زنان و هم سهم مردان لحاظ و به مدیریت بهره وری در سالن ها و اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده توجه شود.
بر اساس آمارها بیش از سه میلیون نفر از بانوان در عرصه های مختلف ورزشی فعالیت دارند. از مجموع ١٣ میلیون دانش آموز در کشور حدود 6 میلیون و 5١4 هزار و ١٩٠ نفر از آنها دختر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha