سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 24733
سلامت نیوز : تقریبا یک پنجم کودکان 10 ساله دچار اضافه وزن هستند که این موضوع می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و انواع دیگری از بیماری‌های خطرناک را افزایش دهد.
با وجود هشدارهایی که هر روز نسبت به مصرف این نوع غذاها داده می‌شود، اما تحقیقات نشان می‌دهد هنوز هم بسیاری از کودکان و نوجوانان از غذاهای آماده و فست‌فودها استفاده می‌کنند.
 این موضوع باعث شده تعداد کودکان مبتلا به دیابت نوع دوم افزایش چشم‌گیری داشته باشد، این در حالی است که این بیماری قبلا فقط در بزرگسالان دیده می‌شد.

تقریبا یک پنجم کودکان 10 ساله دچار اضافه وزن هستند که این موضوع می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و انواع دیگری از بیماری‌های خطرناک را افزایش دهد. بسیاری از کودکان فقط 50 درصد از میزان توصیه شده برای میوه و سبزی را مصرف می‌کنند و یک پنجم آن‌ها اصلا میوه نمی‌خورند.

آخرین تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد این عوامل باعث افزایش مبتلایان به دیابت نوع دوم در سراسر جهان شده است. در حالی است که ما باید در بین بیماران بالای 40 سال منتظر بروز این بیماری‌ها باشیم، اما متاسفانه دیابت در حال شیوع پیدا کردن در بین کودکان است.

تخمین زده می‌شود حدود 2.8 میلیون نفر در بریتانیا دچار دیابت هستند و دانشمندان معتقدند این آمار نسبت به سال 2007 رشد 75 درصدی داشته است.

بازبینی بیش از 60 مطالعه در این مورد نشان می‌دهد میلیون‌ها کودک به دلیل عادات نادرست غذایی خود در خطر ابتلا به دیابت قرار دادند، چرا که اکثر آن‌ها به اندازه کافی غذاهای حاوی فیبر، ویتامین D و دیگر مواد معدنی بسیار مهم مانند زینک و کلسیم را مصرف نمی‌کنند.

در عوض آن‌ها نزدیک به یک سوم از کل کالری مورد نیاز بدن خود را از غذاهای آماده و فست‌فودها به دست می‌آورند. این در حالی است که میزان مصرف مجاز این نوع غذاها کم‌تر از 10 درصد است.

دانشمندان معتقدند در این بین دختران نوجوان به طور خاص در معرض خطر هستند، چرا که با این نوع رژیم غذایی‌، آن‌ها مواد مورد نیاز بدن خود مانند آهن، پروتئین و کلسیم را دریافت نخواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha