گزارشی جدید هشدار می دهد که مواد شیمیایی موجود در ظروف نچسب می توانند به آب آشامیدنی برسند و موجب سرطان شوند. طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست واشنگتن دی سی، ذرات میکروسکوپی در مواد شیمیایی موجود در ظروف، لباس و فرش می توانند وارد زنجیره غذایی شوند. تحقیقات قبلی نشان داده اند که چنین مواد شیمیایی، به نام PFOAs، با سرطان، کلسترول بالا و کاهش عملکرد سیستم ایمنی ارتباط دارند.

مواد شیمیایی موجود در تابه های نچسب باعث بروز سرطان می شود

سلامت نیوز: گزارشی جدید هشدار می دهد که مواد شیمیایی موجود در ظروف نچسب می توانند به آب آشامیدنی برسند و موجب سرطان شوند. طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست واشنگتن دی سی، ذرات میکروسکوپی در مواد شیمیایی موجود در ظروف، لباس و فرش می توانند وارد زنجیره غذایی شوند. تحقیقات قبلی نشان داده اند که چنین مواد شیمیایی، به نام PFOAs، با سرطان، کلسترول بالا و کاهش عملکرد سیستم ایمنی ارتباط دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، نتایج تحقیقی که قبلا صورت گرفته نشان داد که PFOA در یک سوم بسته بندی مواد غذایی ظاهر می شود، تولیدکنندگان استدلال می کنند که مواد شیمیایی باعث افزایش طول عمر و کیفیت محصول می شود و باعث می شود که آن محصول ایمن تر شود.

هر دو دقیقه در انگلستان یک بیمار مبتلا به سرطان تشخیص داده می شود. حدود ۳۸ درصد از مردم ایالات متحده نیز درگیر سرطان هستند.

آزمایشات انجام شده روی حیوانات نشان داد که مواد شیمیایی موجود در تابه های نچسب باعث افزایش تومور در کبد، پانکراس و بیضه های حیوانات آزمایشگاهی و همچنین کاهش باروری آنها می شوند. سایر خطرات احتمالی نیز شامل افزایش وزن، تغییرات هورمونی، اختلالات تیروئید، وزن کم هنگام تولد و بیماری التهابی روده گزارش شد.

انسانها هنگامی در معرض مواد شیمیایی مانند PFOAs قرار می گیرند، که ظروف بیش از حد گرم و یا خراشیده شوند.

با تمام شدن طول عمر این ظروف در آشپزخانه ها و قرار گرفتنشان بین زباله ها، مواد شیمیایی که به محل های دفن زباله ها منقل شده اند می توانند در زنجیر آب و غذا وارد شوند. بنابر این ذرات میکروسکوپی در چنین وسایل آشپزی قطع و وارد زنجیر مواد غذایی می شوند. این مواد شیمیایی در لباس و فرش هم وجود دارند.

منبع: www.dailymail.co.uk

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha