درحالی که روز گذشته فرماندار خرمشهر از شیرین شدن آب شور این روزهای خرمشهر خبر داد اما خبرهای دیگر حاکی از آن بود که شرایط آب در روستاها کماکان نامساعد و به خصوص در روستاهای دهستان حومه شرقی و حومه غربی خرمشهر هنوز آب شور است.

تلاش 3شیفته برای رساندن آب شیرین به خرمشهر

سلامت نیوز: درحالی که روز گذشته فرماندار خرمشهر از شیرین شدن آب شور این روزهای خرمشهر خبر داد اما خبرهای دیگر حاکی از آن بود که شرایط آب در روستاها کماکان نامساعد و به خصوص در روستاهای دهستان حومه شرقی و حومه غربی خرمشهر هنوز آب   شور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،در عین حال دست‌اندرکاران با سه شیفت کار تلاش می‌کنند آب‌رسانی به طور کامل در خرمشهر و حومه صورت‌پذیرد.  این اخبار در شرایطی اعلام شده که به گفته نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی مشکل آب شور در روستاهای خرمشهر هم حل شده است و با افتتاح خط دوم طرح انتقال  آب غدیر در نیمه تیر ماه مردم روستاهای خرمشهر و آبادان بعد از سی سال آب شرب شیرین غدیر را خواهند نوشید.

شیرین شدن آب شور خرمشهر خبری بود که  ایسنا در اولین ساعات روز گذشته به نقل از فرماندار خرمشهر اعلام کرد. ولی‌ا... حیاتی اظهار کرد: وضعیت شهر آرام است و نیروهای امنیتی شرایط را کنترل کرده‌اند. وی درباره شوری آب در این شهرستان، گفت: با اقدامات انجام شده هم اکنون آب آشامیدنی شهرستان شیرین شده است و مشکلی ندارد.

 به دنبال  این خبر اما رئیس شورای بخش مرکزی خرمشهر روز گذشته با بیان این که شرایط فعلا آرام است، افزود: دو روز است که شرایط کمی بهبود یافته است ولی چند روز قبل شرایط بسیار حاد بود. اما فعلا از حالت شوری آب کاسته شده است. عیسی شرجی با بیان این که شرایط نسبتا آرام شده است، تصریح کرد: حدود چهار روز آب لوله‌کشی مردم خرمشهر، شور، تلخ و بدبو بود، مسئولان علت شوری آب را شکستگی لوله در مسیر هویزه مطرح کردند البته هنوز آب کمی شور است و از نظر کیفیت مشکل دارد .

وی با تاکید بر این که شرایط در روستاها کماکان نامساعد است، افزود:‌ در روستاهای دهستان حومه شرقی و حومه غربی هنوز آب به شدت شور است و با تانکر به مردم آب رسانی می‌شود. به همین دلیل قرار شده است یک خط لوله از تصفیه‌خانه‌های روستاها پمپاژ شود تا شرایط روستاها کمی بهبود یابد.اما نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی درباره این خبر به خراسان گفت: هم اکنون آب شهری خرمشهر و روستاهای آن از خط انتقال آب غدیر یک استفاده می کنند و آب ها شیرین شده و به حالت اولیه خود برگشته است.

عبدا... سامری ادامه داد:  قبل از اتفاقات اخیر آب خرمشهر شیرین بود ولی شکستگی در لوله طرح غدیر یک، باعث شد که حتی یک قطره آب به سمت خرمشهر و آبادان و  شادگان سرریز نشود و با توجه به طغیان آب خلیج فارس و اروند رود و کارون و ورود آب آن ها به این کانال، آب منطقه شور شد.وی خاطرنشان کرد: اکنون پس از چهار روز لوله انتقال آب غدیر یک درست شد و مجدد آب در آن جریان یافت و وارد تصفیه خانه خرمشهر شد بر این اساس الان آب شهری خرمشهر و روستاها از آب غدیر یک استفاده می کنند و وضعیت آب شیرین به حالت اولیه خود برگشته است.

سامری تاکید کرد: روستاهای حومه غربی خرمشهر مشکلی درباره آب شیرین ندارند و فقط در روستاهای حومه شرقی با سرعت پیگیر کشیدن خط انتقال آب هستیم  تا این روستاها بعد از سی سال آب شرب شیرین غدیر بنوشند و امیدواریم با تکمیل و افتتاح این خط در روز  15 تیر تمام مشکلات برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha