سلامت نیوز :مدیر درمانگاه طب کار بیمارستان بهارلو از بررسی اثرات و عوارض گازهای بیهوشی بر قدرت باروری پرسنل اتاق عمل اعم از پزشک، پرستار، تکنسین اتاق عمل و بیهوشی در قالب یک طرح پژوهشی خبر داد.

 مریم سرایی در گفت وگو با نظام پرستاری کشور اظهار کرد: پروتکل کشوری سلامت شغلی همکاران شاغل در بیمارستان در مرکز درمانی بهارلو در حال تهیه است و تاکنون معاینات شغلی ادواری و بدو استخدام بیش از دو سوم جمعیت 400 نفری پرسنل این بیمارستان انجام شده است.
وی ادامه داد: پس از اجرای این برنامه 2 نفر از پرسنل این بیمارستان(یک کمک بهیار و یک بهیار) به علت مشخص شدن دردهای کمر و دست ناشی از شغلشان ناگزیر از تغییر شغلشان شدند.

مدیر درمانگاه طب کار بیمارستان بهارلو گفت: در کلینیک های شغلی که در آینده با سراسری شدن این طرح در تمام مراکز درمانی راه اندازی می شود امکان بازگشت به کار پرسنل مصدوم هم بررسی می شود.

سرایی به نقش مشاوره ای کلینیک های سلامت شغلی اشاره و اظهار کرد: به عنوان مثال هم اکنون پرسنل اتاق عمل و C.S.R برای تهیه و خرید وسایل ضدعفونی کننده و... با ما مشورت می کنند.

وی یادآور شد: همچنین کتابچه ها و پمفلت های آموزشی ویژه پرسنل بیمارستان با موضوعات متعدد رعایت مسائل ارگونومی و نحوه حمل بیمار، فرو رفتن سرسوزن به دست و سایر مشکلات بیمارستانی در شرف تدوین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha