سلامت نیوز : وزیر بهداشت بر مشخص شدن جایگاه مددكاران اجتماعی در نظام سلامت كشور تاكید كرد.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در نخستین سمپوزیوم مددكاری اجتماعی در بلایای طبیعی و حوادث، با اشاره به حادثه ‌خیز بودن ایران گفت: بخش فراوانی از آسیب‌های حوادث و بلایا، آسیب‌های روحی و روانی است و در این زمان مددكاران می‌توانند نقش ویژه خود را ایفا كنند.

وی به گستردگی حیطه فعالیت وزارت بهداشت اشاره كرد و افزود: در حال حاضر حدود 500 مددكار اجتماعی در حوزه وزارت بهداشت فعالند و در ستادهای دانشگاه‌های علوم پزشكی، بیمارستان‌ها و ... به ارایه خدمت مشغولند.

دستجردی افزود: عنوان مددكار اجتماعی عنوان بزرگی است و انتظار می‌رود كمبودها و كسری‌ها توسط مددكاران اجتماعی پر شود و مددكاران باید از جنبه‌های مختلف، حمایت‌های جدی را از مراجعان نظام بهداشت و درمان كشور داشته باشند. اما با توجه به تعداد اندك آنها، جای خالی مددكاران در ارایه خدمات بهداشتی - درمانی مشاهده می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت حدود 900 بیمارستان در كشور اشاره كرد و افزود: حدود 800 بیمارستان دولتی در كشور فعالند و بیش از 140 هزار تخت بستری درمان در كشور وجود دارد. به این ترتیب لازم است جایگاه مددكاران اجتماعی در نظام سلامت كشور و ساختار و تشكیلات وزارت بهداشت ارزیابی شود.

دستجردی با بیان این كه وزارت بهداشت به صورت جدی از مددكاران حمایت می‌كند، گفت: مددكاران و بویژه مددكارانی كه در مراكز درمانی فعالند در موقعیتی سخت فعالیت می‌كنند. بنابراین مسوولیت ما آن است كه جایگاه مددكاران اجتماعی در نظام سلامت كشور و ساختار تشكیلاتی وزارت بهداشت مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha