چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2474

شخصیت جدید دكتر منطقی به منظور آموزش مصرف صحیح دارو در قالب مجموعه قصه‌های سلامتی به دانش آموزان مدارس معرفی می‌شود.

فاطمه سلیمانی، دبیر كمیته كشوری تجویز و مصرف منطقی دارو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت:‌ تلاش برای آموزش به دانش‌آموزان درباره مصرف صحیح دارو و فرهنگ‌سازی در این زمینه از سال 74 شروع شد اما عملا این كار از سال 81 آغاز شد و اكنون پس از سه سال كار مداوم شخصیت دكتر منطقی برای این كار به دانش آموزان معرفی می‌شود.
وی ادامه داد: این شخصیت به عنوان یك دارو‌ساز نحوه صحیح مصرف كردن دارو،‌ توجه به نظر فرد متخصص درباره دارو كه داروساز است و ترس از دارو در صورتی كه بی‌جا مصرف شود و مسائل دیگر مربوط به مصرف منطقی و صحیح دارو آموزش داده می‌شود.
سلیمانی گفت: در زمان حاضر كتاب اول از مجموعه قصه‌های سلامتی با شخصیت دكتر منطقی برای مقطع چهارم دبستان منتشر شده است، این كتاب در ابتدا قرار بود برای مهد‌كودكی‌ها طراحی شود اما پس از نگارش آن كارشناسان آموزش اعلام كردند كه برای مقطع چهارم دبستان مناسب است.
وی افزود: به زودی مجموعه‌های دیگر داستان‌های دكتر منطقی درباره دارو برای گروه‌های سنی و مقاطع تحصیلی دیگر نیز آماده می‌شود كه طی سه ماه باقی‌مانده در سال تحصیلی جاری یا سال تحصیلی آینده در مدارس كشور توزیع می‌شود.
دبیر كمیته كشوری تجویز و مصرف منطقی دارو اضافه كرد: بر اساس توافق وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش قرار شده هر هفته دو ساعت آموزش بهداشت و سلامت به دانش‌آموزان ارائه شود كه در این ساعات كتاب دكتر منطقی نیز تدریس می‌شود.
سلیمانی گفت:‌ این كتاب به طور آزمایشی برای 16 هزار و 280 دانش آموز مقطع چهارم ابتدایی استان قم تدریس شد و در هفته سلامت با استفاده از سوالات 4 جوابی آخر این كتاب از آن‌ها امتحان گرفته شد و امروز 20 نفر از دانش آموزان برگزیده مدارس قم كه 10 نفر دختر و 10 نفر پسر هستند در برنامه رنگین كمان تلویزیون معرفی می‌شوند و جوایزی نیز از طرف معاونت غذا و دارو به آنان داده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha