سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 24740
سلامت نیوز : دبیر اجرایی كنگره ملی سلامت خانواده گفت: تحقق سلامت خانواده از سیاست‌های اصلی دولت است و به همین دلیل كنگره ملی سلامت خانواده هرساله در كشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، صدیقه فیاضی در نشستی خبری امروز با تشریح برنامه‌های كنگره ملی سلامت خانواده، اظهار كرد: بهره‌مندی از سلامتی از حقوق اصلی و ابتدایی انسان و از مهمترین نعمت‌هایی است كه خداوند در اختیار بشر قرار داده است. سلامتی رفاه نیست بلكه ضرورتی اساسی برای آسایش فرد و جامعه است.

وی افزود: برای داشتن كشوری سالم باید جامعه‌ای سالم داشته باشیم و داشتن جامعه سالم نیز مستلزم سالم بودن خانواده است. خانواده به عنوان نخستین كانون اجتماعی كه هر فرد با آن مواجه می‌شود بیشترین تاثیر را در آینده، اقتصاد، شغل و تعیین روش زندگی افراد بر عهده دارد و عواملی مانند شخصیت والدین، بهره‌مندی از سلامت روانی، اقتصاد و وجود بیماری‌های مزمن درون خانواده تاثیر بسزایی در آینده و اخلاق فرد در اجتماع دارند.

فیاضی تصریح كرد: تحقق سلامت خانواده از سیاست‌های اصلی دولت است و به همین دلیل كنگره ملی سلامت خانواده هر ساله در كشور برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی دانشكده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان كرد: این كنگره نخستین بار است كه در خوزستان برگزار می‌شود و تلاش می‌شود كه خوزستان در سال‌های آینده هم میزبان این كنگره باشد.

وی بیان كرد: تاكنون حدود300 مقاله به دبیرخانه كنگره راه یافته كه از این تعداد 105 مقاله پذیرش شده است. 25 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه مقالات به صورت پوستر ارایه خواهند شد.

فیاضی گفت: كیفیت و روش زندگی، بیماری‌های مزمن در خانواده‌ها، سیستم‌های بهداشتی و بیمه‌های تكمیلی، آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و بزه‌كاری، اقتصاد خانواده و نقش آموزش و مشاوره در سلامت خانواده مهمترین محورهای مقالات ارائه شده به دبیرخانه جشنواره است.

وی افزود: در حاشیه برگزاری كنگره نیز 3 كارگاه بهداشت باروری، ترویج زندگی سالم در دوران سالمندی با تاكید بر تغذیه و فعالیت فیزیكی و آموزش در پیشگیری از سوء مصرف داروها پیش‌بینی شده است.

دبیر اجرایی كنگره ملی سلامت خانواده با تاكید بر اینكه افزایش آگاهی عمومی و شناسایی مشكلات برای اتخاذ تصمیمات صحیح از مهمترین اهداف برگزاری كنگره ملی سلامت خانواده است، تاكید كرد: این كنگره با حضور 200 نفر از اساتید و دانشجویان سراسر كشور در روزهای 11 و 12 اسفند ماه جاری در دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha