سلامت نیوز : معاون آموزشی مركز ملی مطالعات اعتیاد گفت: درمانگران حوزه اعتیاد اعم از روانشناسان و پزشكان باید با تازه‌ها و نكات فنی درمان اعتیاد آشنا شوند.

به گزارش  فارس‌، آذرخش مكری در چهاردهمین سمپوزیم علمی یك‌روزه با موضوع "نگاهی به یافته‌‌های جدید در استفاده از دارو درمانی و روان‌درمانی در سوء مصرف مواد مخدر " هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء سطح علمی پزشكان، ‌روانپزشكان و روانشناسان ترك اعتیاد شاغل در مراكز و كلینیك‌های ترك اعتیاد دانست و گفت: اساس این همایش بر این است كه درمانگران حوزه اعتیاد اعم از روانشناس و پزشك با تازه‌ها و نكات فنی درمان اعتیاد آشنا شوند.

وی در خصوص مطالب ارائه‌شده در این همایش اظهار داشت: در این همایش به مهارت‌ها، روش‌ها و اقدامات نوینی كه یك روانشناس یا مشاور در روند مصاحبه و مشاوره با فرد بیمار و مصرف‌كننده باید داشته باشد، پرداخته می‌شود.

مكری افزود: یك روانشناس و روانكاو می‌تواند بر اساس آخرین اطلاعات عنوان‌شده در این سمپوزیم و بر اساس مشاهدات بالینی و علائم شناختی، بیمار را ارزیابی كرده و در نهایت میزان مسمومیت با مواد محرك مانند "آمفتامین " و "اكستازی " را تعیین كند همچنین پزشكان شركت‌كننده در این سمپوزیم سه امتیاز بازآموزی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی دریافت می‌كنند.

در حاشیه این مراسم برخی كارشناسان روانشناسی از عدم به‌كارگیری صحیح كارشناسان روانكاو و روانشناس در كلینیك‌های ترك اعتیاد و تجویز دارو قبل از مشاوره گلایه می‌كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha