چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 24747
سلامت نیوز :وزیر بهداشت گفت: از سال آینده به تدریج شاهد استخدام و بکارگیری پرستاران جدید خواهیم بود.
به گزارش  ایسنا، مرضیه وحید دستجردی در حاشیه دیدار با رئیس و جمعی از اعضای پارلمان كشور اكوادور درباره آزمون ششم اسفند ماه برای استخدام 23 هزار پرستار به منظور اجرای قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی نظام سلامت گفت: به زودی خبرهای خوشی در این زمینه خواهیم داشت.

وی گفت: در مجموع استخدام 23 هزار پرستار در مسیر قانونی خود در حال حركت است. فراخوان‌های این موضوع داده شده و آزمون مربوطه در تمام استانهای كشور برگزار می‌شود. همچنین تمام گروه‌های پرستاری شامل پرستاران، بهیاران، كمك بهیاران، ماماها، تكنسین‌های فوریت‌های پزشکی و اتاق عمل و بیهوشی و حتی پزشكان عمومی در این آزمون شركت خواهند كرد.

وزیر بهداشت گفت: در اوایل سال آینده به تدریج شاهد پذیرش گروه‌های پرستاری در بخشهای مختلف خواهیم بود.

وی با تاكید بر آن كه استخدام 23 هزار پرستار تنها به منظور اجرای قانون ارتقای بهره وری صورت می‌گیرد، افزود: این قانون تقلیل ساعت كاری پرستاران را به دنبال خواهد داشت. به این ترتیب كاهش ساعت كار پرستاران منجر به افزایش كیفیت خدمات و به دنبال آن رضایتمندی پرستاران و بیماران خواهد بود.

وحید دستجردی خاطرنشان کرد: در زمینه برگزاری آزمون ششم اسفند ماه نیز استانداری‌ها و معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری همكاری‌های بسیار خوبی را با وزارت بهداشت داشته‌اند.

وزیر بهداشت افزود: در ساختار جدید وزارت بهداشت، مددكاری لحاظ نشده است بنابراین اگر بخواهیم در زمینه نیروهای مددكاری كار جدیدی و یا استخدامی صورت گیرد حتما باید در ساختار سازمانی وزارتخانه دیده شود این موضوع نیاز به همكاری بیشتری از جانب معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری دارد. از طرف دیگر در حال حاضر وظیفه مددكاران در بیمارستان‌ها را پرستاران، سوپروایزران و مدیران شب بر عهده گرفته‌اند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha