عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس بابیان اینکه تجویز مکمل‌های پروتئینی تنها با نظر پزشکان متخصص برای حفاظت از سلامت جامعه الزامی است،گفت: داروهای مکمل در صف اول واردات قرار نگیرند.

واردات مکمل های بدنسازی به کشور/ داروهای مکمل در صف اول واردات نباشد

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس بابیان اینکه تجویز مکمل‌های پروتئینی تنها با نظر پزشکان متخصص برای حفاظت از سلامت جامعه الزامی است،گفت: داروهای مکمل در صف اول واردات قرار نگیرند.

به گزارش سلامت نیوز، بهروز بنیادی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره  وضعیت واردات داروهای مکمل پروتئینی به کشور، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نباید داروهای مکمل در اولویت واردات دارو قراربگیرند و از همین رو مکملهای پروتئینی نیز  برای ورود به کشور باید دارای معیارهای بهداشتی باشند، البته بخشی اعظمی از واردات این گونه محصولات به صورت قاچاق صورت می گیرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان و غذا دارو باید بر چگونگی ورود و وضعیت تولید دارو  در کشور  ورود کنند و دراین راستا  باید وضعیت تولید دارو براساس فرمولاسیون مدنظر قرار بگیرد تصریح کرد: سازمان غذا  و دارو  به وضعیت کیفی داروهای مکمل  از حیث سلامت  نظارت کند.

بنیادی افزود: امکان دارد، افراد سود جو و متقلب در راستای عدم نظارت بر داروهای مکمل پروتئینی بدنسازی، داروهای را  وارد کنند که دارای عوارض  باشند زیرا  این داروها دراصل داروهای تقلبی هستندکه برای سلامت شهروندان مضر هستند.

 وی ادامه داد: مواد اولیه برخی از مکمل‌های دارویی پس از ورود به کشور در کارخانه داروسازی ترکیب و برای ورود به بازار آماده می‌شود و این در حالی است که برخی از دارندگان مراکز بدنسازی تحصیلات مرتبط با وضعیت اشتغالشان  را دارا هستند و این گونه نیست که تمام مربیان مراکز بدنسازی از وضعیت مصرف داروهای مکمل پروتئینی در بدنسازی ها اطلاع نداشته باشند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس تصریح کرد: تجویز مکمل‌های پروتیینی زیر نظر متخصصین مربوطه انجام شود تا سلامت مصرف کنندگان  تحت شعاع  قرار نگیرد و این درحالی است که داروهای مکمل در شرایط کنونی نباید در اولویت تخصیص ارز قرار بگیرند و الزامی است که سازمان وغذا دارو  بر وضعیت  محتوای تولید، داروهای مکمل وارداتی در بدنسازی‌ها ورود کند.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس بابیان اینکه تجویزمکمل‌های پروتیینی تنها با نظر پزشکان متخصص برای حفاظت از سلامت جامعه الزامی است یادآورشد: داروهای مکمل در صف اول واردات قرار نگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha