رییس انجمن داروسازان ایران گفت: عرضه محصولات آرایشی بهداشتی در داروخانه‌ها ربطی به مشكلات اقتصادی این واحدهای صنفی ندارد و داروخانه، محل اصلی فروش محصولات آرایشی - بهداشتی است.

سلامت نیوز :رییس انجمن داروسازان ایران گفت: عرضه محصولات آرایشی بهداشتی در داروخانه‌ها ربطی به مشكلات اقتصادی این واحدهای صنفی ندارد و داروخانه، محل اصلی فروش محصولات آرایشی - بهداشتی است.

دكتر رهبر مژدهی آذر، در گفت‌وگو با  ایسنا، افزود: بخشی از داروخانه‌ها در تمام دنیا به عرضه وسایل آرایشی- بهداشتی اختصاص دارد و داروسازان و تكنسین‌های آن‌ها دوره‌هایی را می‌گذرانند تا مراجعان را در زمینه مصرف صحیح این‌گونه محصولات راهنمایی كنند.

وی در ادامه گفت: فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در جایی غیر از داروخانه‌ها موضوعی قابل بحث است چرا كه یك داروساز- كه تجربه و تحصیلات كافی دارد- در داروخانه‌ها بر محصولات آرایشی و بهداشتی نظارت می‌كند و دولت باید این نظارت را تقویت كند این در حالیست كه در زمینه بحث تعرفه‌های داروسازان دیدیم كه برخی از مسوولان به حضور داروساز در داروخانه‌ها و ارزش علمی كار او توجهی نمی‌كنند.


رییس انجمن داروسازان ایران در پاسخ به این پرسش كه آیا محصولات آرایشی و بهداشتی عرضه شده در داروخانه‌های سراسر كشور از استانداردهای لازم برخوردار هستند، اظهار كرد: اگر حضور داروساز را در داروخانه‌ تقویت و بستر مناسبی را برای فعالیت او فراهم كنیم، ‌بحث احتمال عرضه محصولات آرایشی - بهداشتی نامرغوب در داروخانه‌ها مطرح نمی‌شود البته ممكن است برخی از داروخانه‌ها محصولات فاقد استانداردهای لازم را عرضه كنند.

مژدهی‌آذر در پایان گفت: در حال حاضر تلاش می‌شود داروساز از داروخانه‌ حذف شود این در حالیست ‌كه اگر موقعیت داروساز در داروخانه‌ها تحكیم شود می‌توان با اطمینان گفت كه همه وسایل آرایشی و بهداشتی عرضه شده در این واحد صنفی دارای استاندارهای لازم هستند البته مردم اكنون هم نباید در زمینه استاندارد بودن محصولات آرایشی - بهداشتی داروخانه‌ها تردید داشته باشد چون نهادهایی مانند وزارت بهداشت، ‌چهار سازمان بیمه گر و بازرسان انجمن داروسازان ایران بر داروخانه‌ها نظارت می‌كنند بنابراین محصولات آرایشی و بهداشتی 99 درصد از داروخانه‌ها از استانداردهای لازم برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha