سلامت نیوز :دانشمندان علوم پزشكی در سنگاپور به تازگی موفق به طراحی وسیله جدیدی شده‌اند كه با كاربردی ساده، فشار‌ خون را خیلی دقیق‌تر از روش‌های قبلی اندازه گیری می‌كند.

 این وسیله به راحتی روی لباس نصب می‌شود و به لحاظ كارآیی دقیق‌تر نمونه‌های قبلی فشارخون را می‌سنجد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در‌این‌باره گزارش داد كه وسیله جدید، طرح ابتكاری متخصصان دانشگاه لیسستر در سنگاپور است و با اطلاعات دقیق‌تری كه در اختیار پزشكان قرار می‌دهد به آنها كمك می‌كند كه بیماران خود را بهتر تحت معالجه قرار دهند.

وسیله جدید به این خاطر می‌تواند فشارخون را دقیق اندازه‌گیری ‌كند كه در واقع فشار سیستولیك آئورت مركزی نزدیك قلب را مورد بررسی قرار می‌دهد. بیمارانی كه از این ابزار جدید استفاده كرده‌اند اظهار می‌دارند استفاده از آن، بسیار ساده‌تر و راحت‌تر است و مثل یك ساعت مچی به سادگی روی بدن نصب می‌شود.

از آنجایی که بسیاری از افراد مبتلا به فشارخون از بیماری خود آگاه نیستند، توصیه بر کنترل منظم آن وجود دارد زیرا این بیماری مانند بالا بودن چربی‌های خون، می‌تواند برای سال‌ها بی‌ سر و صدا وجود داشته باشد، بدون آن که هیچ گونه علائمی را در شخص مبتلا بروز دهد.

به گزارش ایسنا، فشار خون بالا بویژه در افراد مسن بسیار شایع‌تر است. طبق آمار در سالمندان تقریبا از هر چهار نفر یك نفر به فشارخون بالا مبتلا است. در بیماران جوان‌تر نیز این عارضه در مردان شایع‌تر است اما در سنین بالاتر در زنان بیشتر از مردان مشاهده می‌شود. به طور کلی با افزایش سن خطر ابتلا به فشارخون بیشتر می‌شود.


برای کنترل فشارخون علاوه بر توصیه‌های خاص تغذیه‌ای و تغییر در الگوی زندگی، پزشک متخصص ممکن است داروهای مختلفی نیز تجویز کند که مکانیسم‌های متفاوتی دارند و حتما باید تحت نظر دكتر استفاده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha