چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 24752

یك متخصص پوست و زیبایی گفت:شادبودن و داشتن روحیه‌ای شاد ،عامل مهم جوانی پوست و جلوگیری از بروز پیری زودرس محسوب می‌شود.

سلامت نیوز : یك متخصص پوست و زیبایی گفت:شادبودن و داشتن روحیه‌ای شاد ،عامل مهم جوانی پوست و جلوگیری از بروز پیری زودرس محسوب می‌شود.
خلیل صداقت پیشه،متخصص پوست و زیبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:شاد بودن و داشتن روحیه شاد،عامل مهم جوانی پوست و جلوگیری از بروز پیری زودررس پوست بویژه در سنین جوانی است.

وی گفت:در مقابل شادی،افسردگی است كه در طولانی مدت موجب كدرشدن پوست و مستعدكردن آن برای بروز بیماری‌های آسیب رسان به سیستم عصبی می‌شود و براثر آن خطوط اخم،اطراف لب‌ها و بویژه دور چشم‌ها بوجود می‌آید كه این مسئله در دراز مدت موجب بروز پیری و چروكیدگی پوست می‌شود.

صداقت پیشه تصریح كرد:رفع چین و چروك‌های ناشی از افسردگی و ناراحتی‌های روحی در صورت مراجعه زودهنگام فرد به متخصصان پوست و خارج شدن از حالت افسردگی امكان پذیر است.

وی همچنین ریزش و سفیدی موی سر و آسیب به ناخن‌ها را نیز از آثار مخرب افسردگی‌ها و ناراحتی‌های عصبی فرد در طولانی مدت دانست و اظهار داشت:در زمان ابتلای فرد به افسردگی و ناراحتی‌های روحی و عصبی،سلول‌های دفاعی بدن در این افراد به فولیكول‌ها یا غشا‌ی سازنده زیرپوست حمله ور شده و با آسیب رساندن به آن موجب سست شدن ریشه موی سر،از بین رفتن رنگدانه‌های مو و همچنین تحت تأثیر قرار دادن صدف ناخن‌ها و در نتیجه ریزش موو شكنندگی و ضعف ناخن ها می‌شود.

این متخصص پوست و زیبایی خاطرنشان كرد:افسردگی موجب جمع شدن عضلات زیرپوست و فشار برروی ابرو‌ها و در نتیجه افتادگی پلك شده كه با لبخند زدن و دوری از حالت مذكوب می‌توان از بروز آن جلوگیری كرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha