سلامت نیوز :عباس بصیری،فوق تخصص اورولوژی اظهار داشت:شاد بودن از بروز فشار‌های روحی كه موجب افزایش ترشحات هورمونی در بدن می‌شوند،جلوگیری می‌كند؛زیرا این فشار‌ها به طور مستقیم برهماهنگی دستگاه تحتانی سیستم ادراری اثر می‌گذارد و موجب اسپاسم این دستگاه (اسپینگتر)  شده كه این امر موجب بروز اختلال شدید در سیستم ادراری می‌شود.

وی گفت:در نتیجه انسداد دهانه مثانه و قطع و وصل شدن روند دفع،ادرار موجود در مجرای دفع به همراه تمامی میكروب‌ها مجددا به مثانه برگشته و موجب عفونت مثانه شده كه درد شدید و سوزش ادراری از علائم شایع آن است.

بصری اظهار داشت:در موارد افزایش شدت تنش های روحی و برخورد فرد با شرایط نامطلوب روانی و افزایش سطح اضطراب و استرس فرد،ادرار جمع شده در مثانه به كلیه‌ها برگشته و این امر موجب درد شدید كلیه به همراه پخش شدن عفونت‌های میكروبی در كلیه می‌شود.

وی تصریح كرد:در صورتی كه انسداد مجاری ادراری ادامه یابد؛این امر موجب برگشت ادرار به داخل حالب و مختل شدن فعالیت دریچه‌ها در سیستم ادراری و شدت یافتن درد و عفونت در فرد می‌شود كه در این حالت باید فرد را به طور اورژانسی به پزشك رساند.
 

این فوق تخصص اورولوژی خاطرنشان كرد:روند ادرار طبیعی را باید شناخت و بنابراین خوشحال بودن و دوری از ناراحتی های روحی و فكر نكردن به مسائل اضطراب آور،گامی اساسی در جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha