سلامت نیوز :اگرچه غلظت كلی آلومینیوم بدن در مبتلایان به آلزایمر چندان بالا نیست؛اما در مغز این بیماران غلظت آلومینیوم 10 تا سی برابر بیشتر از میزان طبیعی است.
حمید نجاری،متخصص مغز و اعضاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:تعداد مبتلایان به آلزایمر و یاافرادی كه تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته‌اند،درچند سال گذشته در بیشتر جوامع افزایش یافته و دربرخی از كشور‌ها تا 50 درصد افراد بالای 65 سال یا دچار آلزایمر شده اند و یا به نوعی تحت تأثیر این بیماری خطرناك قرار گرفته‌اند.

وی تصریح كرد:تاكنون مطالعات زیادی در مورد عملكرد و كارایی مغزی در مبتلایان به آلزایمر صورت گرفته كه بیشتر این مطالعات نشان می دهند كه عملكرد مغز افراد مبتلا به آلزایمر دچار اختلال شده و كارایی این افراد در انجام فعالیت‌ مغزی و ذهنی و یادگیری و به خاطر سپردن چیز‌های گوناگون به شدت افت كرده است.

نجاری با بیان اینكه غلظت مواد و عناصر مختلف بدن در مغز افراد مبتلا به آلزایمر ممكن است از اندازه طبیعی كمتر یا بیشتر شود،تأكید كرد:آلومینیوم مهمترین ماده‌‌ای است كه در نتیجه بروز آلزایمر از قسمت‌های مختلف بدن حركت كرده و به مغز رسیده و در این بافت حیاتی تجمع می‌یابد.
وی گفت:اگرچه غلظت كلی آلومینیوم بدن در مبتلایان به آلزایمر چندان بالا نیست و با اندازه طبیعی فاصله زیادی ندارد؛اما در مغز این بیماران غلظت آلومینیوم 10 تا سی برابر بیشتر از میزان طبیعی است.

نجاری یادآور شد:غلظت آلومینیوم در فرد مبتلا به آلزایمر در بیشتر نقاط بدن از جمله در خون و موها طبیعی است،اما در نتیجه تجمع بیش از اندازه این ماده در مغز،غلظت آن تا چندین برابر حدمعمول در مغز و حتی اطراف آن بالا می‌رود.

وی خاطرنشان كرد:در واقع می توان گفت كه افزایش غلظت آلومینیوم درمغز به دلیل بیماری آلزایمر ایجاد شده‌،نه اینكه بالارفتن سطح آلومینیوم موجب بروز آلزایمر و آسیب مغز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha