شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 247616

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در بازدید از قدیمی‌ترین مركز اداره آب در شهر تهران با اشاره به اینكه سطح آب زیرزمینی در شهر تهران كاهش پیدا كرده است، گفت: در ادامه بازدیدها به مشاهده عملكرد چرخه تصفیه آب می‌پردازیم و خواهیم دید كه چگونه می‌توانیم دوباره آب را در طبیعت به جریان بیندازیم، چرا كه مصرف بهینه آب و بازگشت آن به طبیعت از اهمیت زیادی برخوردار است.

لزوم ساخت ٣٧٠ مخزن آب اضطراری در تهران

سلامت نیوز:احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در بازدید از قدیمی‌ترین مركز اداره آب در شهر تهران با اشاره به اینكه سطح آب زیرزمینی در شهر تهران كاهش پیدا كرده است، گفت: در ادامه بازدیدها به مشاهده عملكرد چرخه تصفیه آب می‌پردازیم و خواهیم دید كه چگونه می‌توانیم دوباره آب را در طبیعت به جریان بیندازیم، چرا كه مصرف بهینه آب و بازگشت آن به طبیعت از اهمیت زیادی برخوردار است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ،تیم تهرانگردی در مرحله دوم بازدید خود از نخستین مخزن آب شرب تهران واقع در خیابان یوسف‌آباد دیدن كردند. به گفته مسوول این مجموعه، به‌طور كلی ۸۰ مخزن آب در تهران وجود دارد.

همچنین بخش‌هایی از این مخازن آب برای نگهداری آب در شرایط اضطراری پیش‌بینی شده است كه اولین آن در پارك شهر تاسیس شد. به گفته مسجدجامعی به‌طور كلی لازم است كه ۳۷۴ مخزن آب برای شرایط اضطراری در تهران وجود داشته باشد كه تاكنون تنها سه عدد از آنها ساخته شده است. گفتنی است كه این مخازن آب می‌توانند در شرایط اضطراری تا ۲۴ ساعت تامین‌كننده آب مناطق تهران باشند.

در ادامه این بازدید اعضای تیم تهرانگردی به تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران رفتند، این تصفیه‌خانه، آب منطقه اوین –دركه را بازچرخانی و تصفیه می‌كند و این آب می‌تواند كل فضای سبز منطقه را آبیاری كند.

این تصفیه‌خانه بخش مهم و بزرگی از تصفیه خانه شهر ری است كه حجم زیادی از فاضلاب‌های شهر تهران به این تصفیه‌خانه می‌رسد. همچنین به گفته مسجدجامعی آب تصفیه شده از تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب به ورامین نیز راه پیدا می‌كند.

مسجدجامعی در ادامه بازدیدهای خود از سیستم‌های تصفیه و بازچرخانی آب در تهران، با اشاره به اینكه در شورای شهر تهران مصوبه‌ای برای بازچرخانی آب در منطقه ۲۲ شهرداری تهران و استفاده از آب فاضلاب تصفیه شده برای فضای سبز داشتیم، گفت: متاسفانه تاكنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در منطقه ۴ تهران برای آبیاری فضای سبز از آب خام استفاده نمی‌شود، قرار است كه با مشاركت اداره آب و فاضلاب منطقه ۴ برای آبیاری فضای سبز از آب فاضلاب تصفیه شده استفاده شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha