عضو هیات رییسه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ارزیابی كلی لایحه بودجه 90 گفت: بودجه سال آینده نسبت به احكام برنامه سلامت در برنامه پنجم ضعیف دیده شده است.

سلامت نیوز :عضو هیات رییسه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ارزیابی كلی لایحه بودجه 90 گفت: بودجه سال آینده نسبت به احكام برنامه سلامت در برنامه پنجم ضعیف دیده شده است.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر بررسی اجمالی بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده اظهار كرد: در این نگاه اجمالی به این نتیجه رسیدیم كه از اختصاص 10 درصد از هزینه‌های حاصل از هدفمند كردن یارانه‌ها كه بر اساس قانون برنامه پنجم باید به حوزه سلامت اختصاص یابد، خبری نیست، این در حالیست كه سال اول اجرای آن باید سال 90 باشد.

وی خاطرنشان كرد: سمت و سو و جهت‌گیری بودجه سال 90 در بخش سلامت ناشی از این است كه برنامه پنجم در آن لحاظ نشده است، در روزهای آتی باید به صورت جزیی لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده را بررسی كنیم تا مشخص شود كه احكام برنامه چقدر جنبه عملیاتی و اجرایی به خود گرفته است.

به گفته وی، در بخش نخست جلسه روز سه‌شنبه رییس بنیاد بیماری‌های خاص با حضور در جلسه مسایلی در خصوص بازنشستگی و مشكلاتی كه افراد تحت پوشش این بنیاد مانند بیماران تالاسمی، هموفیلی، MS و سایر بیماری‌های خاص با آنها مواجه هستند، به كمیسیون ارایه كرد.

محسنی بندپی افزود: رییس بنیاد بیماری‌های خاص درخواست‌هایی برای سهولت در بازنشستگی پیش از موعد و وضعیت كاری بیماران تحت پوشش این بنیاد مطرح كرد، ضمن اینكه با نگاهی به عملكرد بنیاد بیماری‌های خاص حمایت‌هایی كه از این بیماران تا به امروز داشته مورد بررسی قرار گرفت.

نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان در خاتمه خاطرنشان كرد: سوال از وزیر رفاه یكی دیگر از دستورات جلسه مذكور بود اما به دلیل پس گرفتن سوال از جانب نماینده سوال كننده، مطرح نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha