چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲
سلامت نیوز :یك متخصص پوست و مو گفت: تاول‌های ناشی از سوختگی، جنبه محافظتی برای پوست دارند و از عفونت پوست آسیب دیده و آلودگی خارجی آن جلوگیری می‌كند.

دكتر شیده یزدانیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تاول‌های ناشی از سوختگی را نباید آن را پاره كرد بلكه باید صبر كرد تا به مرور زمان و به تدریج فروكش كند و بهبود یابد.

وی درباره علل سوختگی‌های معمولی بیان كرد: این سوختگی‌ها در اثر تماس پوست با مواد داغ مانند آب جوش یا بخار آب ایجاد می‌شود كه بلافاصله محل تماس قرمز و ملتهب می‌شود و پوست تاول می‌زند.

دكتر یزدانیان درباره استفاده از پمادهای سوختگی روی تاولی كه از بین رفته است گفت: در صورتی كه تاول در اثر برخورد با سطح تیزی پاره شود، اگر پزشك صلاح بداند آن را تخلیه می‌كند و گر قرار باشد از پماد استفاده شود آن را مستقیما روی محل آسیب دیده نمی‌گذارند، معمولا محل‌های از ناحیه تاول زده را خشك می‌كند و به تدریج موجب ترمیم آن می‌شود.

وی درباره میزان تاثیر برخی شیوه‌های درمانی غیرعلمی در میان مردم همانند استفاده از خمیر دندان و سیب زمینی اظهار داشت: خیلی از موادی كه در منزل استفاده می‌شود، ممكن است موجب تسكین موقت بشود ولی در اكثر موارد چون خود پوست آسیب دیده و آزرده است بدن به آن مواد واكنش نشان می‌دهد و مشكل را حادتر می‌كند و چون آلوده هستند، موجب عفونی شدن زخم سوختگی می‌شوند.

دكتر یزدانیان درباره پانسمان كردن زخم ناشی از سوختگی نیز بیان داشت: بسته بودن زخم، طبق دستور پزشك، هم پوست را از آلودگی‌های محیطی محافظت می‌كند و هم موجب تسریع در روند بهبود می‌شود زیرا در مواردی خشك شدن زخم، روند ترمیم را به تاخیر می‌اندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha