شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 247697

تابستان فصل زیبایی است، اما بیماری‌هایی مانند مسمومیت تابستانه درست در همین فصل زیبا به سراغ مردم می‌آیند و بلای جان آن‌ها می‌شوند. هر سال با شروع فصل گرما بیماری‌های مختلفی از جمله مسمومیت بلای جان مردم می‌شود.

مواظب این بلای تابستانی باشید!

سلامت نیوز:تابستان فصل زیبایی است، اما بیماری‌هایی مانند مسمومیت تابستانه درست در همین فصل زیبا به سراغ مردم می‌آیند و بلای جان آن‌ها می‌شوند. هر سال با شروع فصل گرما بیماری‌های مختلفی از جمله مسمومیت بلای جان مردم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از گسترش ،بیماری‌هایی که تنها با رعایت چند نکته ساده می‌توان از آن به سرعت و سلامت عبور کرد. پیش از هرچیز یک نکته ساده را باید به یاد داشته باشید و آن اینکه برای مقابله با مسمویت غذایی یک قانون طلایی وجود دارد و آن نوشیدن آب کافی است.اما برای آنکه  در تابستان به این بیماری مبتلا نشوید یادتان باشد قبل از هر وعده غذا و همچنین پس از توالت دست‌های خود را حداقل به مدت ۱۰ ثانیه با آب و صابون بشویید.

شستن صحیح میوه و سبزیجات و نگهداری از آن در یخچال یکی دیگر از راه‌هایی است که احتمال بیماری را کاهش می‌دهد.

همیشه یادتان باشد علاوه بر اینکه به تاریخ مصرف مواد خوراکی توجه می‌کنید، باید بو و رنگ آن را هم چک کرد.

از همه چیز مهم‌تر آنکه باید از غذا خوردن در خیابان و خودداری کنید و تا آنجا که امکان دارد از غذاهای خانگی استفاده کنید.

سعی کنید از مصرف بستنی‌ها، تخم مرغ‌های خام و محصولات دریایی که از تازگی‌شان مطمئن نیستید، دوری کنید.

درصورتی که دچار علائم مسمومیت مانند اسهال و استفراغ شدید مصرف آب را افزایش دهید و تا زمانی که استفراغتان قطع نشده، از مصرف مواد غذایی جامد پرهیز کنید. مایعات را جرعه‌جرعه میل کنید تا احتمال استفراغ کردن بالا نرود. بعد از تمام شدن استفراغ، سراغ خوراکی‌های شیرین و نمک‌دار بروید.

بیسکوییت‌های شکری- نمکی، موز، برنج یا نان، گزینه‌های خوبی برای بهبود حال شما به شمار می‌آیند. تا حالتان بهتر نشده، از مصرف غذاهای سرخ‌شده، چرب، تند، یا شیرین پرهیز کنید.

در مجموع بیماری‌هایی مانند مسمویت تابستانه با نوشیدن آب فراوان و در کوتاه مدت از بین می‌رود، اما بهتر است در صورت طولانی شدن علائم بیماری مانند تب، لرز، تهوع، دل درد و اسهال به پزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha