یک متخصص گوش، حلق و بینی تصریح کرد: سوراخ کردن گوش در محیط‌های غیراستریل مانند مترو خطر بروز عفونت و بافت زخم غیرطبیعی در لاله گوش را به همراه دارد.

گوش‌هایتان را در مترو سوراخ نکنید

سلامت نیوز:یک متخصص گوش، حلق و بینی تصریح کرد: سوراخ کردن گوش در محیط‌های غیراستریل مانند مترو خطر بروز عفونت و بافت زخم غیرطبیعی در لاله گوش را به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازآنا،حنیف اخوت  با توجه به اقدام برخی دستفروشان در خصوص سوراخ کردن گوش در مترو، گفت: سوراخ کردن گوش باید در محیط و توسط دستگاه‌های استریل انجام شود. پزشکان نیز باید به خاطر داشته باشند که نباید از یک دستگاه برای چندین نفر استفاده کنند و در صورت استفاده از یک دستگاه برای دو نفر باید حتما دستگاه را به کمک حرارت یا مواد شیمیایی استریل کنند.

وی با بیان اینکه سوراخ کردن گوش در محیط‌های غیربهداشتی خطرات بسیاری برای افراد به همراه دارد، افزود: این مساله می‌تواند خطر ابتلا به HIV، هپاتیت و سایر بیماری‌های خونی خطرناک را برای افراد به همراه داشته باشد.

این متخصص گوش، حلق و بینی با تاکید براینکه سوراخ باید روی نرم گوش ایجاد شود، یادآور شد: متاسفانه امروز بسیاری از زنان و برخی مردان چندین سوراخ روی لاله یا قسمت غضروفی گوش ایجاد می‌کنند که این مساله می‌تواند خطر بروز عفونت یا ایجاد بافت زخم غیر طبیعی را به همراه داشته باشد.

اخوت ادامه داد: اگر فردی به دنبال سوراخ کردن لاله گوش دچار عفونت شود باید سریعا به پزشک مراجعه و آنتی‌بیوتیک‌های موثر دریافت کند. متاسفانه این دسته از عفونت‌ها به سختی به‌ آنتی بیوتیک پاسخ می‌دهد و در طولانی مدت بهبود می‌یابد.

وی با بیان اینکه عفونت یا بافت زخم غیرطبیعی که روی لاله ایجاد بروز می‌یابد بر قدرت شنوایی افراد آثار منفی برجای نمی‌گذارد، خاطرنشان کرد: عفونت و یا زخم ایجاد شده به سختی به درمان پاسخ می‌دهد اما در نهایت بهبود می‌یابد اما ممکن است پس از مدت کوتاهی مجدد عود کند.

این متخصص گوش، حلق و بینی ادامه داد: بروز و عود مجدد عفونت و زخم لاله گوش خطر بدشکلی گوش را به همراه دارد به گونه‌ای که پس از مدتی لاله گوش افراد کاملا شبیه گوش کشتی‌گیران می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha