حقوق بازنشستگان کشوری با همسان سازی بطور میانگین 19 درصد افزایش یافت مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت وام ۵ میلیون تومانی به ۴۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق خبر داد.

پرداخت وام ۵ میلیون تومانی به 400 هزار بازنشسته کشوری

سلامت نیوز:حقوق بازنشستگان کشوری با همسان سازی بطور میانگین 19 درصد افزایش یافت مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت وام ۵ میلیون تومانی به ۴۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق خبر داد.

 به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، جمشید تقی‌زاده در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح با مشارکت بانک صادرات اجرا می‌شود، مجموع اعتبار پیش‌بینی شده را 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این مرحله اولویت با افرادی است که تاکنون از تسهیلات بانکی صندوق بازنشستگی کشوری استفاده نکرده‌اند.


وی در ادامه با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری در دوره جدید مدیریتی و در راستای بهبود وضعیت بازنشستگان خدمات مختلفی ارائه می‌دهد، گفت: این صندوق دومین صندوق بیمه‌ای بزرگ کشوری با حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته است که از این تعداد ۵۶ درصد مربوط به آموزش و پرورش و فرهنگیان است.


تقی‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر در کنار جمعیت بازنشستگان کشوری، یک میلیون و ۳۰۰ هزار شاغل کسور پرداز داریم که در این دوره تلاش می‌کنیم در حوزه‌های مختلف چون معیشت، بیمه و درمان، سفر و... از بازنشستگان عزیز تحت پوشش حمایت کنیم.


 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه به‌طور متوسط ۱۹ درصد به حقوق بازنشستگان این صندوق در سال‌جاری اضافه شد، گفت: با این افزایش و نسبت به سال گذشته، متوسط حقوق بازنشستگان کشوری از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.


تقی‌زاده یادآور شد: با افزایش‌های صورت گرفته، حداقل حقوق بازنشستگان کشوری با ۳۰ سال سابقه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که تنها ۳ درصد از بازنشستگان صندوق حداقل بگیر هستند. همچنین  براساس گزارش‌های صندوق امسال ۸۲,۵ درصد از بازنشستگان تحت پوشش، از افزایش حقوق در قالب همسان‌سازی برخوردار شده‌اند.


وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات مناسب برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: با نشست‌های متعددی که با کمیسیون اجتماعی مجلس که هفته گذشته نیز این نشست به میزبانی صندوق برگزار شد در تلاش هستیم تا در این خصوص اتفاقات خوبی بیفتد. به هر حال آنچه مورد نظر در زمینه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است، قانون مدیریت خدمات کشوری است که در این کمیسیون در حال بررسی است.


 تقی‌زاده با اشاره به ارائه تسهیلات وام ضروری به بازنشستگان کشوری، گفت: با همکاری بانک صادرات تعداد تسهیلات وام ضروری این صندوق از ۳۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار فقره و مبلغ آن نیز از ۴ به ۵ میلیون تومان افزایش یافت که قرار است ثبت‌نام الکترونیکی آن از نیمه دوم امسال از طریق سایت صندوق به نشانی cspf.ir انجام شود.


وی با اشاره به اینکه این تسهیلات با اقساط ۳۶ ماهه و با کارمزد ۴ درصد ارائه خواهد شد، گفت: تلاش ما پرداخت وام به بخشی از بازنشستگان صندوق است که به هردلیل موفق به دریافت وام ضروری نشده‌اند.


توزیع رفاه‌کارت یک میلیونی از شهریور
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از ارائه رفاه کارت به بازنشستگان خبر داد و عنوان کرد: این بحث در دستور کار صندوق است و قصد داریم این کارت از شهریور ماه به مبلغ یک میلیون تومان برای هر بازنشسته تعلق بگیرد.


تقی‌زاده با اشاره به برنامه‌های این صندوق در حوزه سفرهای سیاحتی و زیارتی نیز گفت: تعداد سفرهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان صندوق در سال گذشته بیش از ۱۰۶ هزار نفر بوده که امسال تمهیداتی اندیشیده شده تا این رقم به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد. یارانه سفر نیز به ازای هر بازنشسته و یک همراه از۶۶۰ هزار تومان به ۷۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.


 مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به‌حمایت و راه‌اندازی تعاونی‌های چند منظوره، تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی خواهد شد، راه‌اندازی تعاونی‌های چند منظوره با هدف ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی برای فرزندان بازنشستگان است که به‌دنبال گرفتن تسهیلات مناسب برای بازنشستگان کشوری کارآفرین هستیم تا با این کار علاوه بر کمک به بازنشستگان تحت پوشش، به ایجاد اشتغال فرزندان آنان نیز کمک کند.وی با اشاره به اینکه برای اولین بار تلاش می‌کنیم فدراسیون ورزش‌های کارمندی و بازنشستگان کشوری را ایجاد کنیم، گفت: در حال حاضر قشر کارگران، فدراسیون خاص خود را دارند، اما کارمندان و بازنشستگان، فدراسیون ورزشی ندارند که امیدواریم این مهم با کمک وزارت ورزش و جوانان برای اولین بار اجرایی شود.


کاهش هزینه های سلامت با بیمه تکمیلی
تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیمه تکمیلی درمان با هدف کمک به حفظ سلامتی و کاهش هزینه درمانی مورد توجه قرار دارد، اظهار داشت: این خدمت امسال در شکل جدیدتری انجام خواهد شد. تلاش ما این است که ضمن کاهش هزینه‌های سلامت، کیفیت درمان نیز در سطح بهتر و خدمات کیفی تری ارائه کنیم.


وی ادامه داد: از تمام ظرفیت‌های شرکت‌های بیمه‌ای برای خدمات بهتر و کیفیت مناسب با کمترین قیمت استفاده خواهیم کرد. صندوق بعد از بررسی و کار کارشناسی در این زمینه شرکت بیمه گری را انتخاب خواهد کرد که بیشتر نیازهای بازنشستگان را تأمین کند.


وی همچنین از ایجاد خانه‌های امید در شهرهای بالای ۵ هزار نفر جمعیت خبر داد و گفت: نشاط‌ افزایی و افزایش فعالیت و امید در میان بازنشستگان از طریق توسعه خانه‌های امید دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم اختیارات ویژه‌ای به کانون‌های بازنشستگی بدهیم و بخشی از امور بازنشستگان را بخصوص در خانه‌های امید  به این کانون‌ها تفویض کنیم.


تقی‌زاده با بیان اینکه بانک اطلاعاتی فرزندان بازنشستگان را ایجاد می‌کنیم، گفت: در این بانک، تخصص و تحصیلات آنها درج شده و تلاش می‌کنیم در به‌کارگیری نیرو در شرکت‌ها و بخش‌های زیرمجموعه، فرزندان بازنشستگان در اولویت قرار گیرند.تقی‌زاده به ایجاد ساختار ضد فساد در بخش اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری نیز اشاره کرد و گفت: جلوی رانت‌ها را گرفته‌ایم و نگاه ما مدیریت در ساختمان شیشه‌ای و ایجاد شفافیت است. کاهش سفرهای خارجی و کاهش هزینه‌ها از جمله سیاست‌های مهم در این حوزه است که در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha