سرپرست اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: به تمام واردکنندگان فرآورده های آرایشی مهلت داده ایم تا پایان سال داخل کشور نمایندگی آن فرآورده ها ایجاد شود تا پیگیر مسائل حقوقی، بهداشتی و کیفیت محصولات خود باشند.

واردکنندگان فرآورده های آرایشی ملزم به ایجاد نمایندگی شدند

سلامت نیوز:  سرپرست اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: به تمام واردکنندگان فرآورده های آرایشی مهلت داده ایم تا پایان سال داخل کشور نمایندگی آن فرآورده ها ایجاد شود تا پیگیر مسائل حقوقی، بهداشتی و کیفیت محصولات خود باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،عبدالعظیم بهفر افزود: فرآورده های خارجی اعم از شوینده ها، فرآورده های آرایشی و محصولات سلولزی که وارد کشور می شوند باید شرکت مادر نمایندگی داخل کشور داشته باشند تا تعهدات خود در این زمینه را مدنظر داشته باشند.


وی اضافه کرد: از دیگر ضوابطی که برای فرآورده های وارداتی در نظر گرفته ایم این است که از ورود فرآورده های بی کیفیت جلوگیری می شود.
وی تاکید کرد: برای افزایش کیفیت فرآورده های آرایشی و بهداشتی و شوینده ها در داخل کشور نیز ارتباطی بین شرکت های برندهای مختلف و کارخانه های داخلی ایجاد کرده ایم تا علاوه بر کیفیت، توان تولید و اشتغال را افزایش دهیم.


سرپرست اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: همزمان با تعیین ضوابط برای فرآورده های وارداتی، نظارت بهتر و بیشتر بر فرآورده های داخلی ایجاد شده است.


بهفر یادآور شد: عمده واردات از بین فرآورده های شوینده ها، آرایشی و سلولزی در حوزه آرایشی است؛ عمده نیاز کشور در حوزه فرآوردهای بهداشتی از سوی کارخانه های تولیدی تامین می شود.


وی خاطرنشان کرد: تقریبا کل بازار گردش مالی شوینده ها 11 هزار میلیارد تومان، فرآورده های آرایشی 7.5 تا 8 هزار میلیارد تومان و محصولات سلولزی مانند پوشک و دستمال کاغذی 10 هزار میلیارد تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha