یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 247817

تحقیقات جدید نشان می‌دهد خوردن آجیل می‌تواند به تقویت اسپرم در مردان کمک کند.

مبارزه با ناباروری مردان با آجیل

سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان می‌دهد خوردن آجیل می‌تواند به تقویت اسپرم در مردان کمک کند.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، کاهش اسپرم در غرب به یک معضل تبدیل‌شده است  که به این معنی است که سلامت باروری مردان به خطر افتاده است.

مطالعه گسترده انجام‌شده در سال 2017 با تمرکز روی سلامت باروری مردان در کشورهای غربی نشان داد غلظت و تعداد اسپرم در طول 30 سال اخیر رو به کاهش گذاشته است.
این به معنای کاهش نگران‌کننده باروری بوده و به همین دلیل محققان سعی کرده‌اند دلایل آن را جستجو کنند.

اخیراً محققان دانشگاه Rovira I Virgil در Reus اسپانیا متوجه شدند که رژیم غذایی به‌طور قابل‌توجهی می‌تواند بر کیفیت اسپرم تأثیر بگذارد.

در این تحقیق روش زندگی به سبک غربی، آلودگی هوا و سیگار کشیدن مورد نکوهش قرارگرفته است که بخشی از بحران باروری را در غرب در برگرفته است.

در تحقیق مذکور تأثیر گردو بر اسپرم موردمطالعه قرار گرفت که نتایج آن در نشست سالانه انجمن تکثیر انسانی و جنین‌شناسی اروپا در بارسلونا توسط دکتر «آلبرت سالاس-هوئی توس» موردبحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر سالاس روی 119 مرد 18 تا 35 ساله تحقیق خود را متمرکز کرد و به رژیم غذایی گروه اول روزانه 60 گرم آجیل از نوع فندوق، بادام و گردو افزود و به گروه دوم چیزی نداد.

افزایش 16 درصدی اسپرم، 4 درصدی زندگی طولانی‌تر اسپرم، بهبود 6 درصدی حرکت اسپرم و یک‌درصدی مورفولوژی اسپرم به‌خوبی در دریافت‌کنندگان آجیل دیده شد.

به گفته محققان وقتی اسپرم بیش‌ازحد تقسیط شده باشد، باروری کاهش می‌یابد و احتمال سقط جنین را زیاد می‌کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha