رئیس کمیته امداد گفت: نامه مشترکی به آقایان نوبخت و ربیعی ابلاغ شده است که براساس آن 14 درصد به دریافتی مددجویان از تیرماه اضافه خواهد شد.

چرا کسی روی خیریه‌هایی که بردند و معلوم نشد چه کردند، نظارت ندارد؟

سلامت نیوز:رئیس کمیته امداد گفت: نامه مشترکی به آقایان نوبخت و ربیعی ابلاغ شده است که براساس آن 14 درصد به دریافتی مددجویان از تیرماه اضافه خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، پرویز فتاح (رئیس کمیته امداد امام خمینی) صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رئیس کمیته امداد در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که باتوجه به تحریم‌های شدیدی که در پیش داریم؛ بیشترین فشار به مردم مخصوصا طبقه محروم وارد خواهد آمد، آیا دولت آمادگی حمایت از این قشر را دارد یا خیر، گفت: دولت آنچه در توانش است را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: نامه مشترکی به آقایان نوبخت و ربیعی ابلاغ شده است که براساس آن 14 درصد به دریافتی مددجویان از تیرماه اضافه خواهد شد.

فتاح با بیان اینکه در حال ساماندهی ورودی‌های جدید هستیم، افزود: به هر حال این تورم به مردم تحمیل شده و دولت تلاش خود را می‌کند و جلسات پی‌در پی با حضور کمیته امداد نیز درحال برگزاری است.

همه روی کار ما نظارت می‌کنند

چرا کسی روی خیریه‌ها که بردند و معلوم نشد چه کردند، نظارت ندارد؟!

رئیس کمیته امداد در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت‌های این کمیته شفاف است و آیا اطلاعات مالی آن به صورت شفاف در معرض دید عموم قرار دارد یا خیر؟ گفت: بخش عمده وقت ما در کمیته امداد صرف نظارت می‌شود و کسی در نظام نیست که روی ما نظارت نکرده باشد.

وی ادامه داد: از حراست وزارت اطلاعات، دفتر بازرسی رهبری، نمایندگان مجلس و ... همه از ما اطلاعات خواسته و روی ما نظارت دارند البته صاحب اختیار هم هستند.

فتاح در انتقاد به کمبود نظارت روی دیگر سازمان‌ها افزود: دیگران چه؟! چقدر بعضی از خیریه‌ها بردند اما مشخص نیست این پول‌ها کجا رفته و با آن چه کرده‌اند؟!

رئیس کمیته امداد در پاسخ به سوال خبرنگاران که چرا در کمیته و امداد ریخت و پاش صورت می‌گیرد و اینکه گفته می‌شود ساختمان این کمیته به کاخ شباهت دارد، افزود: این اطلاعات مربوط به گذشته است و صحت ندارد. ما ساختمان قدیمی را در سوهانک در زمان حضور آقای هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد؛ به این دانشگاه فروخته‌ایم. حالا بیایید و ساختمان جدید را ببینید.

رئیس کمیته امداد در پاسخ به این سوال که آیا کمک‌های مردم صرف حقوق  کارمندان کمیته امداد می‌شود، افزود: ما نیز مانند بقیه بخش‌های دولت دارای ردیف بودجه هستیم و کارمندان ما از همان ردیف حقوق می‌گیرند. در حقیقت ما کار دولت را انجام می‌دهیم.

وی همچنین درخصوص اظهاراتش درباره شهردار شدن محسن هاشمی افزود: من فقط ابراز تمایل کردم چراکه من ایشان را دوست دارم و آ‌قا محسن هم به من علاقه دارند اما مهم نظر شوراست و رای شورای شهر اهمیت دارد.

فتاح در پاسخ به این سوال که چه درخواستی از شورا و شهرداری دارد، افزود: ما می‌گوییم شورا به مسائل نرم‌افزاری و اجتماعی بیشتر توجه کند. ما می‌خواهیم درگیر مسائل در تهران شویم و کنار شورا باشیم. این خوب نیست که معضلات را در تهران به حال خود رها کنیم.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته صندوق‌ها بهسازی شده و از بار مصیبت (برداشت پول به صورت مستقیم از صندوق) کاسته شده اما سوال این است که چرا آن کار را می‌کردند؟ ببینید معتادهای رها شده زیر پل‌ها چه‌ها که نمی‌کنند، باید این شرایط جمع شود و ما آماده همکاری هستیم. زمانی که وزیر نیرو بودم، می‌دیدم معتادان متجاهر درپوش چدنی چاه‌ها را برداشته و می‌فروختند و مردم داخل این چاه‌‌ها می‌افتادند.

رئیس کمیته امداد در واکشن به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درخصوص صرفه‌جویی و بیشتر کار کردن، گفت: ساختمان کمیته امداد به وسیله سیستم‌های تولید برق خورشیدی کار می‌کند و ساختمانی در تهران از نظر صرفه‌جویی مانند ما پیدا نمی‌کنید. ما سیستم را چلانده‌ایم.

وی ادامه داد: ما همیشه آمار صدقات و کمک‌های دریافتی را واضح اعلام کره‌ایم و تنها آمار محرمانه‌ای که داریم اسم مددجویان است که به هیچ وجه اعلام نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha