سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 247904

آب و هوای داغ و چسبناک می تواند برای هر کسی ناراحت کننده باشد. اما برای زنان باردار، گرمای تابستان ممکن است خطرناک باشد. به گفته کارشناسان، گرمای زیاد سبب از دست دادن آب بدن می شود و می تواند مشکلات زیادی را برای زنان باردار ایجاد کند.

آیا روزهای گرم تابستان برای زنان باردار خطرناک است؟

سلامت نیوز:  آب و هوای داغ و چسبناک می تواند برای هر کسی ناراحت کننده باشد. اما برای زنان باردار، گرمای تابستان ممکن است خطرناک باشد. به گفته کارشناسان، گرمای زیاد سبب از دست دادن آب بدن می شود و می تواند مشکلات زیادی را برای زنان باردار ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، یک نگرانی شایع این است که هیپرترمی یا درجه حرارت غیر طبیعی بدن در اوایل بارداری ممکن است خطر نقایص زایمان را افزایش دهد. به طور خاص، شواهدی وجود دارد که زنان مبتلا به هیپرترمی در شش و هشت هفته اول حاملگی در معرض خطر بیشتر داشتن نوزادان مبتلا به نقص مغز یا نخاع هستند خطر نقایص زایمانی مرتبط با هیپرترمی بیشتر به هشت هفته اول حاملگی محدود می شود. به عبارت دیگر، افزایش دمای بدن که پس از هشت هفته بارداری اتفاق می افتد بعید است خطر ابتلا به نقص های مادرزادی را افزایش دهد.

خطرات کم آبی

در دوران بارداری بدن زنان تغییرات زیادی از جمله تغییرات در نحوه عملکرد بدن آنها و کنترل دمای بدن آنها. می کند. علائم کم آبی بدن می تواند سرگیجه باشد که ممکن است برای زنان باردار خطرناک باشد ممکن است این علائم باعث زمین خوردن آنها شود.

علاوه بر این، از دست دادن آب بدن باعث ایجاد یک هورمون به نام وازوپرسین (که هورمون آنتی دیورتیک نامیده می شود) در مغز می شود که موجب تشنگی می شود. این هورمون شبیه به اکسیتوسین است، این هورمون در تحریک انقباضات رحم درگیر است. به عنوان یک نتیجه، کمبود آب در سه ماهه سوم ممکن است منجر به انقباضات مکرر رحم شود،.که احتمال دارد این انقباضات باعث زایمان زودرس شوند. کم آبی خطرناک است، زیرا می تواند منجر به عوارضی مانند فشار خون پایین و کم خونی شود.

منبع: www.livescience.com

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha