سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 247908

پوست در شب خود را بازسازی می‌کند و شب‌ها سرعت روی دادن این پروسه نسبت به روز بیشتر است. به همین دلیل است که کمبود خواب نیز موجب خراب شدن پوست می‌شود.

اهمیت برنامه شبانه مراقبت از پوست

سلامت نیوز: پوست در شب خود را بازسازی می‌کند و شب‌ها سرعت روی دادن این پروسه نسبت به روز بیشتر است. به همین دلیل است که کمبود خواب نیز موجب خراب شدن پوست می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، برای مراقبت از پوست، برنامه‌ای ویژه و روزانه داشتن بسیار ضروری است. اکثر افراد هنگام صبح وقت کافی برای پرداختن به سلامت پوست ندارند. اما هنگام شب، پوست وقت دارد خود را بازسازی و ترمیم کند. بسیاری از کارهای روزمره سلامت پوست ما را به‌خطر می‌اندازند چرا که پوست همواره در معرض اشعه‌های ماوراء بنفش و آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد. بنابراین لازم است شب، به‌عنوان زمانی برای احیای پوست در نظر گرفته شود. اما پوست ما در شب چه تغییراتی می‌کند؟

 پوست در شب خود را بازسازی می‌کند و شب‌ها سرعت روی دادن این پروسه نسبت به روز بیشتر است. به همین دلیل است که کمبود خواب نیز موجب خراب شدن پوست می‌شود. با توجه به این نکته، لازم است در طول شب مواد غذایی لازم به سلول‌ها برسد تا بهتر و بیشتر بتوانند بازسازی شود. دو ماده اصلی برای این کار، ویتامین سی و ویتامین‌ ای هستند.

 پوست در شب باید تمیز شود. اینکه در طول شب از اشعه‌های مضر خورشید در امانید برای داشتن پوستی سالم کافی نیست. اگر پوست قبل از خواب تمیز نشود، تمام آلودگی‌ها جذب آن شده و بشدت به آن آسیب می‌رسد. برای اینکه پوستتان کاملاً تمیز شود بهتر است به جای مواد شیمیایی، از مواد طبیعی مثل اوت میل استفاده کنید.

 شب‌ها پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد. در طول روز پوست برای محافظت از خود چرب‌تر و مرطوب‌تر می‌ماند، اما شب‌ها این رطوبت طبیعی بافت پوست به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. علاوه بر این بدن به طور کلی در هنگام خواب آب دریافت نمی‌کند. بنابراین پوست شما بیشتر در معرض خشکی و انواع دیگر آسیب‌های پوستی خواهد بود. از استفاده از مرطوب‌کننده‌ها غافل نشوید. کرم‌های حاوی انواع قارچ‌ها و آلوئه ورا از بهترین گزینه‌ها هستند.

 دمای پوست شب‌ها بالا می‌رود و ماهیتی اسیدی‌تر پیدا می‌کند. این اسیدی شدن منجر به خشکی پوست می‌شود که در نهایت افزایش چین و چروک و افتادگی پوست را در پی خواهد داشت. برای مبارزه با خشکی ناشی از بالا رفتن دمای پوست از مرطوب‌کننده‌های حاوی روغن‌های گیاهی استفاده کنید.

 در طول شب، انواع محصولات مراقبتی پوست بهتر جذب آن خواهند شد. پوست شما در حالتی آرامتر، امن‌تر و تمیزتر است و به همین دلیل مواد مغذی بهتر به آن خواهد رسید. انواع کرم‌ها و ماسک‌های حاوی ویتامین‌ ای و سی و آنتی اکسیدان‌ها را شب‌ها به کار ببرید. کرم‌های حاوی عصاره خیار و سیب را به‌عنوان کرم شب به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین کرم‌های روشن‌کننده پوست بهتر است شب‌ها استفاده شوند زیرا در غیر این صورت، تأثیر اشعه‌های آفتاب مانع از اثرگذاری کرم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha