سلامت نیوز : رییس كنگره قلب و عروق خاورمیانه از ارائه داروهای جدید در زمینه آنتی پلاكت‌ها برای پیشگیری و درمان در این كنگره خبر داد و گفت: مردان قبل از 55 سالگی بیشتر از زنان در معرض خطر بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، دكتر محمد جواد زیبایی نژاد در حاشیه آغاز به كار كنگره قلب و عروق خاورمیانه كه در كیش برگزار شد، به خبرنگاران گفت: اولین عامل مرگ و میر در كشور بیماری‌های قلبی و عروقی است كه در بسیاری از مناطق مرگ و میر ناشی تصادفات با قلب و عروق رقابت می‌كند.

وی افزود: عامل مرگ و میر از بیماری‌های قلبی و عروقی بعد از 55 سالگی در مردان و زنان مساوی است، اما قبل از آن مردان بیشتر در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

رییس كنگره قلب و عروق خاورمیانه همچنین از ارائه داروهای جدید در زمینه آنتی پلاكت‌ها برای پیشگیری و درمان كسانی كه سكته ‌كرده‌اند و روش آنژیو پلاست‌ها برای درمان عروق غیرقلبی در این كنگره خبر داد و گفت: آخرین درمان آئورت و آخرین نوع استنت‌های دارویی در این كنگره بحث و بررسی می‌شود .

زیبایی نژاد با اعلام اینكه در این كنگره 140 مقاله به صورت پوستر و 40 سخنرانی ارائه می‌شود، گفت: دستیاران قلب و عروق به صورت آموزشی در كلاس‌های این كنگره شركت می‌كنند.

وی با بیان اینكه به بهترین پوسترهای این كنگره جایزه اهدا می‌شود، گفت: شركت در این كنگره 12 امتیاز بازآموزی برای پزشكان متخصص و شش امتیاز برای پرستاران دارد.

رییس مركز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكی شیراز از معاونت تحقیقات و فن‌آوری ریاست جمهوری به لحاظ حمایت‌های معنوی از این كنگره و انجام كارهای تحقیقاتی تقدیر كرد و گفت: وزارت بهداشت در زمینه برگزاری این كنگره كمترین حمایت را انجام داده است و این كنگره به صورت خصوصی برگزار شده است.

وی در پایان اظهار كرد: متاسفانه به لحاظ شرایط سیاسی منطقه مهمانان از تونس، مصر، كویت و عربستان نتوانستند در این كنگره حضور داشته باشند، اما سخنرانان اروپایی و آمریكایی در این كنگره حضور دارند، به طوری كه از دو سال پیش با بنیاد پژوهش‌های قلب و عروق آمریكا موافقتنامه‌ای امضا كردیم كه از طریق ویدیو كنفرانس در این كنگره با آن‌ها در رابطه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha