سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بهای خدمات سازمان بهشت زهرا (س) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتا در بخش‌های مختلف بهای خدمات این سازمان با رأی اکثریت اعضای شورا افزایش پیدا کرد.

مُردن در تهران گران می‌شود

سلامت نیوز:  در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بهای خدمات سازمان بهشت زهرا (س) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتا در بخش‌های مختلف بهای خدمات این سازمان با رأی اکثریت اعضای شورا افزایش پیدا کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، لایحه شهرداری در خصوص اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا (س) مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بر اساس این لایحه عنوان شد که در سال‌های اخیر سازمان بهشت زهرا (س) روزانه بین 150 تا 200 نفر متوفی و سالانه بیش از 50 هزار نفر از متوفیان شهر تهران را پذیرش کرده است که از این تعداد بیش از 35 هزار نفر در سازمان بهشت زهرا (س) دفن شده‌اند. همچنین در سال 1396 بیش از 22 هزار نفر از شهروندان تهرانی از سیستم قبرهای رایگان استفاده کرده‌اند و خدمت رسانی به صورت مستمر و بدون وقفه در این سازمان انجام شده است. علاوه بر این نرخ خدمات قابل ارائه سازمان از سال 90 تا به امروز افزایشی نداشته است.

بر اساس نرخ‌های پیشنهادی شهرداری به دلیل آنکه 95 درصد ظرفیت قبور فاز 2 بهشت زهرا (س) به اتمام رسیده، هزینه قبور باقیمانده فاز 2 از قطعات 200 تا 258 به قیمت 9 میلیون تومان تعیین و درخواست جایگزینی با نرخ گذشته این قطعات در این لایحه مطرح شد. در این لایحه پیشنهاد شده نحوه قیمت در فاز سوم بهشت زهرا (س) یعنی قطعات 300 تا 325 که تکمیل و تجهیز شده تا پر شدن ظرفیت 70 درصدی طبقه زیرین و طبقات فوقانی آن به ازای هر قطعه یک میلیون ریال و پس از آن یعنی ظرفیت 70 تا 80 درصد این نرخ 20 میلیون ریال و در مرحله بعد یعنی ظرفیت 80 تا 90 درصد 30 میلیون ریال و 90 تا 100 درصد 45 میلیون ریال تعیین شود.

بر اساس این لایحه تدفین در سایر آرامستان‌ها مانند مساجد، امام زاده‌ها، بقاع متبرکه ممنوع است و در صورت دفن مجاز بابت هر متوفی حداکثر پنج درصد مبلغ دریافتی و یا معادل 15 میلیون ریال در وجه سازمان بهشت زهرا واریز شود. در بخش دیگری از این لایحه پیشنهاد شده هزینه افزایش هر طبقه قبر در قبور 30 ساله پنج میلیون تومان، هزینه افزایش هر طبقه قبر در قبور خالی فاز 1 و 2 پنج میلیون تومان، خدمات نگهداری سالیانه آرامگاه‌ها 650 هزار تومان، هزینه سنگ قبر 100 هزار تومان، هزینه آماده سازی قبر 50 هزار تومان، نصب سنگ قبر 50 هزار تومان، نگهداری متوفی در سردخانه روزانه 20 هزار تومان، تابلوی سر مزار 15 هزار تومان، ترمه 40 هزار تومان و کاور بسته بندی متوفی 20 هزار تومان تعیین شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی این لایحه، تمامی موارد آن را با اکثریت آراء به تصویب رساندند و پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص اخذ 50 درصدی بهای خدمات برای کودکان زیر هفت سال نیز به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha