چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 24796
سلامت نیوز : رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: بزرگترین دغدغه‌ بیماران تالاسمی در حال حاضر در كشور هزینه بسیار بالا و سنگین درمان این بیماری است و بیماران خواسته‌اند كاهش و حفر هزینه‌های داروهای درمان بیماری تالاسمی هستند.

به گزارش فارس، مجید آراسته در سمینار یك روزه تازه‌های درمان خوراكی آهن‌زدا در بیماران تالاسمی اظهارداشت: تلاش انجمن تالاسمی ایران پیگیری دغدغه‌های و خواسته‌های بیماران تالاسمی در كشور است كه در حال حاضر در طول ماههای گذشته با پیگیری‌های مستمری كه با مسئولین وزارت بهداشت صورت پذیرفته است امیدواریم خواسته‌های بیماران تالاسمی كه همان كاهش و در نهایت حذف هزینه‌های سنگین این بیماری است محقق شود.

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از بیماران تالاسمی هم اینك این ازدواج كرده‌اند در پی تلاش پزشكان و متخصصان كشورمان به زندگی سالم خود ادامه می‌دهند.

آراسته به حوزه پرستاری كه از اركان مهم درمان بیماران تالاسمی شمرده می‌شود اشاره كرد و ادامه داد: خانواده بیماران تالاسمی نیز نقش بسیار حیاتی در درمان این بیماران دارند زیرا با پیگیری های مستمر و خستگی‌ناپذیر خود بسیار شبانه‌روز برای بیماران خود تلاش می‌كند ودر نهایت تقدیر خاص نیز از خود بیماران تالاسمی نیز صورت پذیرد كه فعل خواستن را صرف كرده‌اند و می‌تواند به عنوان الگوی موفقیتی برای تمام بیماران كشور لحاظ شود.

آراسته به تعداد 18 هزار بیمار تالاسمی كه در حال حاضر در كشور وجود دارد افزود: پیش‌بینی می‌شود كه این تعداد از 19 هزار نفر نیز تجاوز كند و انتظار انجمن تالاسمی ایران و همچنین بیماران تالاسمی از مسئولان بهداشتی كشور زیرپوشش قرار دادن هزینه‌های برخی از این داروهای درمانی این بیماری است.

وی تصریح كرد: به عنوان مثال یك بیمار برای یك نوع قرص درمانی تالاسمی باید روزانه چندین تعداد از این دارو را مصرف كند كه هزینه بسیار بالایی دارند و بیمه‌ها نیز تنها مقداری از آن را تحت پوشش قرار می‌دهد و در این راستا بیماران خواستار توجه بیشتر مسئولان بهداشتی برای حذف هزینه‌هایی سنگین داروهای درمانی تالاسمی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha