نتایج یک بررسی نشان می‌دهد شروع تغذیه نوزاد با غذای جامد از سه ماهگی می‌تواند نقش قابل توجهی در بهبود کیفیت خواب او در طول شب داشته باشد.

توصیه پزشکان به شروع تغذیه نوزاد با غذای جامد از ۳ ماهگی

سلامت نیوز: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد شروع تغذیه نوزاد با غذای جامد از سه ماهگی می‌تواند نقش قابل توجهی در بهبود کیفیت خواب او در طول شب داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پیش از این به مادران توصیه شده بود نوزادان خود را تا شش ماهگی تنها با شیر تغذیه کنند و پس از آن تغذیه با غذای جامد را آغاز کنند. اما اکنون گروهی از متخصصان برنامه تغذیه‌ای جایگزین را ارائه کرده‌اند که برای نوزادان بی خطر است.

آنها معتقدند شروع تغذیه نوزادان با غذای جامد پس از سه ماهگی با بهبود ناچیز اما قابل توجه در خواب شبانه نوزادان مرتبط است.

متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: یافته‌های بدست آمده در این مطالعه نشان می دهد برنامه تغذیه‌ای جدید موجب کاهش ۵۰ درصدی تعداد خانواده‌هایی شده از اختلال شدید خواب نوزادشان شکایت داشته‌اند. کمبود خواب برای نوزاد و خانواده‌اش اثرات مخربی به همراه دارد.

بسیاری از والدین بر این باور بوده‌اند که پر بودن شکم نوزاد با غذای جامد و نه تنها مایعات به بهتر خوابیدن او در طول شب کمک می‌کند هر چند مطالعات علمی پیشین تایید کننده این باور نبوده است.

در این بررسی بیش از ۱۳۰۰ نوزاد در انگلیس و ولز در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ مورد مطالعه قرار گرفتند. تمامی این نوازدان سه ماهه بوده، از وضعیت جسمی سالم برخوردار بودند و تنها با شیر مادر تغذیه شده بودند. سپس این مادران به دو گروه تقسیم بندی شدند.

از گروهی از مادران درخواست شد که تا شش ماهگی تنها فرزندشان را با شیر مادر تغذیه کنند در حالیکه از گروه دوم درخواست شد در کنار تغذیه با شیر مادر تغذیه با غذای جامد را نیز شروع کنند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، محققان در بررسی‌های بیشتر متوجه شدند در کیفیت خواب این دو گروه نوزادان تفاوت‌هایی وجود دارد. نوزادانی که زودتر با غذاهای جامد تغذیه شده‌اند خواب طولانی‌تری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha