چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 24798
سلامت نیوز :رئیس پنجمین كنگره قلب و عروق خاورمیانه گفت: بیماریهای قلبی اولین عامل مرگ و میر ایرانیان است البته در برخی شهرها تعداد مرگ ناشی از تصادفات با مرگ بیماریهای قلبی در رقابت است.

به گزارش  فارس، محمد جواد زیبایی نژاد امروز در حاشیه برگزاری مراسم پنجمین كنگره قلب خاورمیانه در كیش در جمع خبرنگاران افزود: بیماریهای قلبی با توجه به گسترش زندگی ماشینی، كم تحركی، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات، استرس و نیز بالارفتن میانگین سنی جامعه رو به گسترش است و باید همزمان با آن برای پیشگیری و درمانهای مناسب این بیماری اقداماتی انجام دهیم.

وی گفت: از 2 سال پیش برای ارتقای سطح علمی كنگره قلب خاورمیانه با بنیاد قلب آمریكا تفاهم نامه همكاری منعقد كردیم و امسال متخصصان برجسته این بنیاد از طریق ویدئو كنفرانس در این كنگره سخنرانی می كنند كه با توجه به محدودیتها و تحریم ها بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: مشاركت متخصصان برجسته قلب و عروق دنیا در كنگره قلب و عروق خاورمیانه طی 5 سال گذشته هر سال بیشتر شده است و امسال با وجود تمام محدودیتها سخنرانان برجسته ای را از سراسر دنیا و از كشورهای اروپایی، آمریكا و كشورهای عربی داریم البته برخی از سخنرانان از تونس و مصر بودند كه با توجه به مشكلات این كشورها نتوانستند در این كنگره شركت كنند.

وی گفت: ایده های جدید مختلفی از جمله داروهای جدید آنتی پلاكت، روش درمانی جدید از طریق آنژیوپلاستی عروق محیطی قلب، آخرین دستاوردهای درمان بیماریهای آئورت و آخرین نمونه های استنت های قلبی در این كنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

زیبایی نژاد ادامه داد: آمار دقیقی از میزان شیوع و مرگ و میر بیماریهای قلبی در كشور نداریم البته تحقیقات برای به دست آوردن آمار دقیق شیوع و مرگ این بیماری در حال انجام است اما از نظر توزیع جنسی این بیماری در سنین بالای 55 سال تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد اما قبل از آن شیوع این بیماری بین مردان بیشتر است.

وی ادامه داد: این كنگره هم برای پزشكان(12 امتیاز) و هم برای پرستاران(6) امتیاز بازآموزی دارد و 140 سخنرانی این كنگره به صورت پوستر در هتل ارم كیش ارائه می شود.

زیبایی نژاد همچنین با انتقاد از وزارت بهداشت گفت: طی 5 سال گذشته وزارت بهداشت در برگزاری كنگره قلب و عروق خاورمیانه هیچگونه همكاری نداشته‌ است و امسال هم با وجود اینكه وزیر بهداشت و همه معاونان وی دعوت شده بودند هیچكدام حضور نیافتند.

پنجمین كنگره قلب و عروق خاورمیانه از امروز تا جمعه 6 اسفند در جزیره كیش برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha