سلامت نیوز :مدیركل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: مدیركل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر از برگزاری سی‌اُمین كنگره پیشگیری اولیه از اعتیاد در تهران به‌عنوان اختتامیه كنگره‌های علمی استان‌ها با حضور كارشناسان و متخصصان پیشگیری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، حمید صرامی با اعلام اینكه در راستای مفاد سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، 29 كنگره علمی پیشگیری اولیه از اعتیاد در مركز 29 استان كشور از نیمه دوم آبان تا بهمن سال‌جاری برگزار شد، گفت: هشتم اسفند امسال نیز سی‌اُمین كنگره پیشگیری اولیه از اعتیاد در شهر تهران به‌ عنوان اختتامیه كنگره‌های علمی استان‌ها با حضور كارشناسان و متخصصان پیشگیری دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار خواهد شد.

صرامی به اهداف كنگره‌های علمی پیشگیری اولیه از اعتیاد اشاره كرد و افزود: مبادله دانش پیشگیری از اعتیاد، توسعه دانش و تولید منابع علمی پیشگیری اولیه از اعتیاد، ارتقاء كیفی برنامه‌های پیشگیری براساس دانش و شرایط بومی و ارتقاء سطح دانش تخصصی نیروهای انسانی فعال در این عرصه از مهم‌ترین اهداف این كنگره‌ها می‌باشند.

مدیركل فرهنگی و پیشگیری ستاد در ادامه، تقویت مداخله مراكز علمی و دانشگاهی و جذب نخبگان و متخصصان، شناخت امكانات استانی در عرصه پیشگیری، در اولویت قرار گرفتن رویكرد پیشگیری اولیه از اعتیاد در اركان مبارزه با موادمخدر در سطح استان‌ها و ایجاد هم‌گرایی و انسجام برای پشتیبانی علمی برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد را از دیگر اهداف مهم كنگره‌های استانی ذكر كرد.

صرامی، نقش خانواده در پیشگیری اولیه از اعتیاد، روش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد در محیط‌های آموزشی، روش‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های كاری، روش‌های پیشگیری از اعتیاد در محله‌ها با تأكید بر پیشگیری اجتماع محور (CBOS) و سازمان‌های مردم‌نهاد (NGOS) و نقش رسانه‌های دیداری، شنیداری، نوشتاری و الكترونیك در پیشگیری اولیه از اعتیاد را پنج محور اساسی این كنگره‌ها برشمرد.

وی افزود: در مجموع یك هزار و 238 مقاله مربوط به مبحث پیشگیری از اعتیاد از سوی نخبگان و متخصصان استان‌ها به دبیرخانه كنگره‌ها ارسال شده است كه از این تعداد، 217 مقاله از سوی كمیته داوری به‌عنوان مقاله برتر شناخته شده‌اند و در آینده نزدیك مقالات برتر به‌صورت كتاب چاپ خواهد شد و در اختیار كارشناسان پیشگیری از اعتیاد قرار خواهد گرفت.

صرامی گفت: جمعاً 13 هزار و 41 نفر از كارشناسان عرصه پیشگیری اولیه از اعتیاد در كنگره‌های علمی در سطح استان‌ها شركت كرده‌اند.

وی ادامه داد: با هدف اجرایی شدن پیشنهادهای واصله در مقالات برتر در كانون‌های هدف از جمله خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها، محله‌ها، رسانه و محیط‌های كار مقرر شده است تا مراتب در جلسات اتاق‌های فكر شوراهای هماهنگی استان‌ها با حضور 433 نفر از نخبگان و متخصصان مورد بحث و تبادل نظر واقع شود تا انشاءا... شاهد عملیاتی شدن نتایج حاصله از كنگره‌های علمی، در امر مصون‌سازی آحاد سالم و در معرض خطر جامعه از پدیده شوم اعتیاد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha