سلامت نیوز :معاون فنی سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به اینكه خون تصفیه‌شده بعد از تزریق در حال حاضر در تهران برای بیماران تالاسمی 80 درصد، گفت: سازمان انتقال خون در تلاش است تا این درصد خون فیلتر شده را به 100 درصد پالایش نزدیك كند.

به گزارش فارس، سالك مقدم در حاشیه سمینار یك روزه تازه‌های درمان‌های خوراكی آهن‌زدا در بیماران تالاسمی اظهار داشت: خون فیلتر شده در گذشته كه در اختیار بیماران تلاسمی قرار می گرفت 60 درصد پالایش بود كه در حال حاضر به 80 درصد پالایش ارتقا یافته است و سازمان انتقال خون در تلاش است تا این درصد را به 100 درصد پالایش ارتقا دهد.

وی به مزایای خون فیلترشده از جمله كاهش آلرژیك در بیماران، عدم انتقال ویروسی و جلوگیری از مقاومت پلاكت‌ها اشاره كرد و گفت: روزانه در تهران هزار و 200 تا هزار و 300 واحد خون اهدا می‌شود كه این آمار نشان دهنده آن است كه عمده خون كشور توسط تهرانی‌ها تأمین می‌شود.

مقدم با تكذیب صادرات خون به دیگر كشورها افزود: سازمان انتقال خون هیچگونه صادراتی به دیگر كشورها ندارد و تنها در مواقع اضطراری به استان‌های نیاز به خون داشته باشند خون مورد نیاز آن استان تأمین می‌شود.

وی با بیان اینكه در تهران روزانه 800 پلاكت بین بیماران توزیع می‌شود، اظهار داشت: بیماران سرطانی و كودكان محتاج به مغز استخوان بیشترین دریافت كنندگان پلاكت محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha