چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹
سلامت نیوز :گردهمایی مطالعه شاخص های چندگانه سلامت و جمعیت ایران با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد.
دكتر مصداقی نیا در گردهمایی مطالعه شاخص های چندگانه سلامت گفت: بحث سلامت از مهم ترین موضوعاتی است كه از ابتدای تاریخ به وجود آمدن انسان ها مد نظر بوده و همیشه برای انسان ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

وی بااشاره به اینكه در طول سالیان اخیر شاخص های سلامتی مردم در وضع مناسبی نسبت به گذشته قرار گرفته است ابراز داشت: در حال حاضر روش های منطقی و مناسبی برای حفظ سلامتی انسان ایجاد شده است چراكه با پیشرفت دانش پزشكی مردم كمتر مریض شده و میزان امید به زندگی افزایش یافته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح كرد: در سی سال گذشته سلامت به عنوان یك مقوله مهم در میان سیاست گذاران شناخته شده چراكه در سیاست های كلان سلامت حكومت ها ناچارند تا برای افزایش میزان سلامتی مردم هزینه های زیادی خرج كنند تا بتوانند در دستیابی به اهداف خود موفق شوند.

دكتر مصداقی نیا خاطر نشان كرد: با انسجام خدمات سلامت در سی سال اخیر، مرگ مادران و نوزادان از 200 مورد به 24 مورد رسیده و همچنین میزان امید به زندگی از 55 سال به 73 سال رسیده است.

وی درباره اهمیت طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع گفت: وجود شیوه ناصحیح زندگی در میان افراد شهر نشین، سیاست گذاران و تصمیم گیران نظام سلامت را ترغیب كرد تا با راه اندازی طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع،رفاه نسبی برای سلامت شهرنشینان اجرا شود و درنظر داریم تا در سال آینده این طرح را برای شهرهای زیر 100 هزار نفر اجرایی كنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینكه باید نظام جامعی برای گردآوری آمار و اطلاعات ایجاد شود اضافه كرد: با اجرایی شدن مطالعه شاخص های جمعیتی و بهداشتی چندگانه سلامت در سال جاری شاخص های سلامت در جامعه بررسی و بومی سازی شد و در خرداد یا تیرماه سال 90 گزارشی كامل از وضعیت شاخص های سلامت در كشور ارائه می دهیم.

وی تصریح كرد: امیدواریم با جمع آوری اطلاعات لازم برای شاخص های سلامت هر 5 سال یكبار به طور منسجم اطلاعات جمع آوری شده و به ارتقاء سلامت جامعه كمك شایسته ای كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha