چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 248035

نوشابه های گازدار نه تنها فوق العاده برای سلامتتان بد هستند بلکه اعتیاد آور نیز هستند. دلیلش این است که وقتی نوشیدنی های گازدار می خورید حس خوبی برایتان به همراه دارند اما آثار مخربی را برای سلامتتان به همراه دارند.

چرا باید از نوشابه های گازدار پرهیز کنیم؟

سلامت نیوز: نوشابه های گازدار نه تنها فوق العاده برای سلامتتان بد هستند بلکه اعتیاد آور نیز هستند. دلیلش این است که وقتی نوشیدنی های گازدار می خورید حس خوبی برایتان به همراه دارند اما آثار مخربی را برای سلامتتان به همراه دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، یکی از مشکلات واضح نوشابه این است که مقدار زیادی شکر در خود دارد و موارد رژیمی آن نیز مقدار زیادی کافئین و شیرین کننده مصنوعی دارند. مشکل دیگری نیز وجود دارد که این نوشیدنی ها می توانند روی دندان ها لک بیندازند و باعث پوسیدگی شان شوند اما این موارد تنها چیزهایی سطحی هستند.

مصرف نوشیدنی های قندی می تواند منجر به افزایش خطر بیماری های قلبی مزمن شود. این چیزی است که یکی از تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان داده. در این تحقیق افرادی که نوشابه بیشتری مصرف می کردند 20 درصد بیشتر در خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار گرفتند.

کافئین موجود در نوشابه آن را برای فرد دلپذیر می کند مخصوصا اگر به دنبال این باشد که خیلی سریع انرژیش افزایش و خستگیش از بین برود اما تحقیقات نشان داده این نوشیدنی ها روی مغز تاثیر می گذارند. یافته ها ثابت کرده استفاده بلند مدت از نوشیدنی های قندی می تواند باعث اختلال در یادگیری، حافظه و مشکلات رفتاری شود.

تنها ارگان های داخلی نیستند که تحت تاثیر قند قرار می گیرند، بلکه تحقیقات نشان داده استخوان ها نیز تضعیف می شوند. لونا ساندون، استادیار تغذیه بالینی مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس می گوید: این می تواند به خاطر فسفر موجود در نوشابه باشد و یا اینکه چنین نوشیدنی جایگزین نوشیدنی های سالم مانند شیر می شوند که سرشار از کلسیم هستند.

تحقیقات نشان داده مصرف نوشابه می تواند ظاهرتان را پیرتر کند. همچنین آنهایی که روزانه دو قوطی یا بیشتر نوشابه مصرف می کنند از دیگران سریعتر پیر می شوند.

میان تنه نیز تحت تاثیر نوشابه قرار می گیرد، مخصوصا آن نوشیدنی هایی که مقدار زیادی قند دارند. افزایش حجم میان تنه می تواند منجر به مشکلات بسیار پیچیده تری شود از جمله دیابت نوع 2. گول اینکه نوشابه های بدون قند برایتان ضرری ندارد را نخورید، آنهایی که از این نوع نوشیدنی استفاده می کنند همچنان در خطر تحلیل استخوان و پوسیدگی دندان هستند.

اگر از سر درد رنج می برید ممکن است مشکل استرس نباشد و نوشابه دلیل اصلی این مشکلتان باشد. دلیلش این است که آسپارتام موجود در این نوشیدنی ها که با سردرد و تشنج در ارتباط است باعث اختلال در الگوی خواب نیز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha