چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 24806
سلامت نیوز :مطالعات اخیر نشان می‌دهد كه اختلالات خونی در مبتلایان به بروسلوز یا تب مالت بسیار شایع است به طوریكه 76 درصد این بیماران دچار كم خونی هستند.
 مهدی حقدوست متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: بروسلوز یا تب مالت یك بیماری عفونی مشترك بین انسان و دام است كه در منطقه خاورمیانه از جمله ایران به صورت آندمیك " همه گیری بومی " وجود دارد.
 وی گفت: تب مالت می‌تواند سیستم‌های مختلف بدن را درگیر كرده و با طیف وسیعی از علائم بالینی بروز كند كه از مهمترین علائم این بیماری اختلالات خونی، افسردگی،‌آسیب سیستم عصبی مركزی یا محیطی، فراموشی و تحریك پذیری را می‌توان نام برد.
 حقدوست با بیان اینكه علائم و عوارض خونی در افراد مبتلا به بروسلوز قابل توجه است تأكید كرد: مطالعات اخیر نشان می‌دهد كه اختلالات خونی در مبتلایان به تب مالت بسیار شایع است به طوریكه 76 درصد این بیماران به نوعی دچار كم خونی یا آنمی هستند.
 وی یادآور شد: علاوه بر كم خونی كه بیشترین شیوع را در مبتلایان به بروسلوز دارد سایر اختلالات خونی مانند كمبود گلبول‌های سفید و قرمز خون به ویژه نوتروفیل‌ها و لنفوسیت‌ها "‌گلبول‌های سفید" ایجاد كننده پاسخ ایمنی بدن نیز در افراد مبتلا به بروسلوز شایع هستند.
 حقدوست خاطرنشان كرد: خوشبختانه با پیشرفت‌های علم پزشكی، درمان‌های به كار گرفته شده موجب بهبود بیشتر اختلالات خونی در بیماران مبتلا به تب مالت در هنگام ترخیص می‌شود و این بیماران می‌‌‌توانند زندگی عادی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی جعفری IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 0
    بیماری کم خونی راچطوری درمان کنیم مدتی هست داروی تب مالت استفاده میکنم
    پاسخ سایت:

    سلام ابتدا باید علت بیماری کم خونی تشخیص داده شود تا درمانی که دریافت می کنید کارآمد و مفید باشد. برای تشخیص علت کم خونی اول به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ سپس بهترین درمان در اختیار شما قرار میگیرد.