چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 24808
سلامت نیوز :رییس اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: سالانه به ازای هر یك میلیون نفر جمعیت كشور، 68 بیمار به شمار بیماران نارسایی پیشرفته كلیوی اضافه می شود.
 
دكتر محمد عقیقی افزود: در حال حاضر بیش از 18 هزار و 200 بیمار همودیالیزی در كشور وجود دارند كه در 428 بخش دیالیز خونی، خدمات دریافت می كنند.
وی به فعالیت 33 بخش پیوند كلیه در كشور اشاره كرد و افزود:بیماری نارسایی مزمن كلیوی در حال حاضر به عنوان یك معضل برای سلامتی افراد محسوب می شود، اما به دلیل افزایش شیوع و بار اقتصادی بالایی كه بر جامعه تحمیل می كند، مدیران نظام سلامت به این بیماری به عنوان یك دغدغه عمومی در حوزه سلامت نگاه می كنند.
عقیقی افزود: بر اساس آمارهای موجود در كشور، شیوع بیماری نارسایی پیشرفته كلیوی در كشور روبه افزایش بوده و این بیماران از طریق دیالیز خونی، دیالیز صفاقی و پیوند كلیه درمان می شود.
دیالیز صفاقی به عنوان درمانی انعطاف پذیر و مناسب از سوی بسیاری از بیماران دیالیزی مورد توجه قرار دارد و این روش به علت خاصیت مداوم و پیوسته باعث می شود بیمار وضعیت بیوشیمی و حجم مایعات ثابتی داشته باشند و همین ماهیت آن را برای بسیاری از بیماران قابل قبول كرده است.
عقیقی ادامه داد: حدود یك هزار و 200 بیمار كلیوی در 40 بخش دیالیز صفاقی، در سطح كشور خدمات دریافت می كنند. همچنین حدود 17 هزار و 500 بیمار پیوند كلیه فعال در كشور وجود دارد كه این تعداد افرادی هستند كه با كلیه پیوندی زندگی می كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha