پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 24812

بر اساس بررسی های انجام شده کاهش شنوایی ناشی از کار شایعترین بیماری شغلی در بین مردان استان خراسان رضوی شناخته شده است.

سلامت نیوز : بر اساس بررسی های انجام شده کاهش شنوایی ناشی از کار شایعترین بیماری شغلی در بین مردان استان خراسان رضوی شناخته شده است.
 دكتر احسان رفیعی منش مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: بیماری های شغلی به بیماری هایی گفته می شود كه یك فرد شاغل در اثر اشتغال به شغلی معین و مواجهه با عوامل زیان آور محیط به آن مبتلا می شود.
وی افزود: عوامل فیزیكی مانند صدا و پرتوها، عوامل شیمیایی مانند گازها و بخارات، بیولوژیكی مانند ویروس ها و باكتری ها، ارگونومیكی مانند نشستن طولانی مدت و حمل بار و عوامل روانشناختی مانند استرس شغلی و كار شیفتی از جمله عوامل زیان آور در محیط كار هستند.
مدیر گروه بهداشت  محیط حرفه ای مرکز بهداشت خراسان رضوی تصریح كرد: اغلب بیماری های شغلی قابل درمان نیستند اما می توان از ابتلا به آنها جلوگیری كرد. كاهش شنوایی ناشی از كار قابل برگشت نیست زیرا وقتی عصب آسیب دیده باشد، درمان آن امكان پذیر نیست اما با رعایت اصول ایمنی می توان از آن پیشگیری كرد.
دکتر رفیعی افزود: بر طبق آمارهای جهانی 41 درصد كمردردها، 22 درصد كاهش شنوایی ها،14 درصد آسم ها و 15درصد حوادث و 8/13درصد سرطانها در مردان به دلیل عوامل زیان بار محیط كار رخ می دهد.
وی افزود: تمامی شاغلین مرد در محیط های كاری مختلف باید سالی یكبار معاینه شوند و پرونده پزشكی داشته تا به لحاظ سلامت تحت كنترل باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha