پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 24815

تعداد زیادی از مردان شاغل جامعه ساعات زیادی را در محیط كاری خود سپری می‌كنند و به همین خاطر بیشتر از زنان در معرض بیماری‌های شغلی قرار دارند.

سلامت نیوز :تعداد زیادی از مردان شاغل جامعه ساعات زیادی را در محیط كاری خود سپری می‌كنند و به همین خاطر بیشتر از زنان در معرض بیماری‌های شغلی قرار دارند.
 
جانشین رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت به مناسبت هفته سلامت مردان (1 تا 7 اسفند ماه) گفت: مهم‌ترین مسائلی كه ممكن است در محیط كار زمینه‌ساز ابتلا به بیماری باشد مربوط به موضوعات فیزیكی (سر و صدا، گرما) ، شیمیایی (حلال‌ها، فلزات، گرد و غبار) بیولوژیك (باكتری‌ها و ویروس‌ها)، روانی ( استرس‌ها و اضطراب و ایركونومیك (عدم تناسب محیط كار با شاخص‌های جسمی و روانی فرد) است.
الهام میرزا محمدی درباره بیماری‌های شغلی موثر بر سلامتی مردان ابراز داشت: بیماری‌های عضلانی و كمردرد كه در محیط كاری به وفور دیده می‌شود از شایع‌ترین بیماری‌ها در محیط‌های كاری در میان مردان است. همچنین بیماری‌های ریوی (مواجهه با محرك‌ها)، بیماری‌های پوستی، مشكلات شنوایی، مشكلات تولید مثل و وجود عوامل زمینه‌ساز برای ایجاد سرطان از جمله بیماری‌های شایع است كه در محیط‌های كاری مشاهده می‌شود.
وی اضافه كرد: علاوه بر اینكه مصرف سیگار در تشدید اثر تجمع آلاینده‌ها موثر است، مواجهه طولانی مدت مردان در مقابل آفتاب باعث بروز سرطان پروستات، خون و پوست است و به همین خاطر به جامعه آقایان پیشنهاد می‌شود تا با مصرف صحیح از وسایل حفاظت فردی در محیط‌های شغلی خود، میزان بروز بیماری‌های مختلف در جامعه را كاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha