پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 24816

عضو انجمن «ام اس» استان اصفهان گفت: بیماری «ام اس» در سنین 20 تا 40 شیوع بیشتری دارد و زنان بیشتر از مردان درمعرض این بیماری قرار دارند

سلامت نیوز :عضو انجمن «ام اس» استان اصفهان گفت: بیماری «ام اس» در سنین 20 تا 40 شیوع بیشتری دارد و زنان بیشتر از مردان درمعرض این بیماری قرار دارند.

مصطفی شیرزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: دو دلیل را می توان برای ابتلا به «ام اس» در نظر گرفت علت اول مربوط به بدن شخص است که از مصونیت کمتری برخوردار و ضعیف‌تر است و علت دوم مقاومت کمتر در برابر ویروس و عوامل خارجی بدن بیمار است.

وی گفت: بیماری «ام اس» به صورت تاری در دید، احساس سوزنی در بدن، خواب رفتن یک طرف ازبدن، سرگیجه و... همراه است.

به گفته شیرزادی، بیماری «ام اس» دوگونه است در80 درصد از این بیماران ، بیماری «ام اس» به صورت رفت و برگشت عمل می کند و بیمار در زمانی که بیماری علائم کمتری را از خود نشان می دهد می تواند به فعالیت های روزمره بپردازد و شاهد بازگشت به زندگی عادی دربیمار هستیم، 20 درصد دیگر بیمارانی هستند که «ام اس» آرام آرام در بدن آن‌ها رو به جلو می رود و روز به روز حال بیمار وخیم ترمی شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماری «ام اس» علت مرگ در مبتلایان نیست و آن‌ها اصولاً از طریق عفونت‌های ریوی و ادراری دچار مرگ می شوند.

وی هم چنین در خصوص بیماری پارکینگسون اظهارداشت: بیماری پارکینگسون نوعی بیماری سیستم عصبی مغز است.

وی پیرامون علائم بیماری پارکینگسون بیان داشت: شروع این بیماری دربرخی از بیماران به صورت نرم شدن عضلات و لرزش اعضای بدن و در برخی دیگر با سخت و سفت شدن عضلات بدن همراه است. در بیمارانی که پارکینگسون دارند شروع به کاروحرکت های بدن به صورت آهسته است و حرکت‌ها کند و مرکز ثقل به سمت جلو متمایل است که این ممکن است منجر به سقوط و افتادن شخص بیمار شود.

عضو انجمن «ام اس» استان اصفهان تصریح کرد: بیماران پارکینگسون دچارلرزش می شوند ودرهنگام نشستن این لرزش ها محسوس تر است و در هنگام کار و فعالیت کمتر دیده می شود پس بهتر است این بیماران فعالیت های فیزیکی بیشتری داشته باشند.

شیرزادی در خصوص درمان بیماری پارکینگسون اظهارداشت: این بیماری اصولاً درمانی ندارد و به بیماران فعالیت فیزیکی و ورزش توصیه می شود و بیماران مبتلا به پارکینگسون را بستری نمی کنیم زیرا باعث زمین گیر شدن آنها می شود.

وی پیرامون سن شیوع بیماری پارکینگسون بیان كرد: یک درصد از افرادی که بالاتر از 50 سال دردنیا سن دارند درمعرض نوعی از علائم این بیماری قراردارند و علائمی از این بیماری در آن‌ها دیده می شود. اما افرادی که از طریق ژن و وراثت در معرض این بیماری قرار دارند ممکن است در سنین پایین تر دچار این بیماری شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha