پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 24821

پیشرفت‌های خیره كننده علمی، تحقیقاتی و دستاوردهای متخصصین و دانشمندان كشور در زمینه درمان انواع ناباروری‌ها ایران را در ردیف 10 كشور برتر دنیا در این زمینه قرار داده است.

سلامت نیوز : پیشرفت‌های خیره كننده علمی، تحقیقاتی و دستاوردهای متخصصین و دانشمندان كشور در زمینه درمان انواع ناباروری‌ها ایران را در ردیف 10 كشور برتر دنیا در این زمینه قرار داده است.

به گزارش  ایسنا، دكتر محمدرضا نوروزی رییس هفدهمین كنگره سراسری و دومین كنگره بین المللی باروری و ناباروری كشور با اعلام این خبر گفت: مشكلات مربوط به ناباروری، انواع بیماری‌ها و اختلالات ژنتیكی، جنسی، ‌هورمونی، جنینی و موارد مشابه همواره از مهمترین مشكلات زوج‌های جوان و جوامع در دنیاست. اما خوشبختانه در سایه پیشرفت‌های علمی و تخصصی پزشكان و متخصصین ایرانی در حال حاضر بیش از 95 درصد زوج‌های نابارور می‌توانند در داخل كشور بچه دار شوند. ضمن اینكه با استفاده از روشها و درمانهای پیشرفته از شیوع و بروز انواع بیماریهای ارثی، ژنتیكی و اختلالات مختلف نیز پیشگیری شده و می‌شود.

نایب رییس شورای عالی نظام پزشكی كشور در ادامه گفت: ایران در حال حاضر هزینه درمان انواع ناباروریها و اختلالات ژنتیكی ، جنسی و جنینی با كیفیت عالی و هزینه‌های ارزانتر است. به همین خاطر طی سالهای اخیر شاهد مراجعه چشمگیر بیماران خارجی به مراكز درمانی كشور هستیم.

دكتر نوروزی در ادامه با اشاره به جزئیات برگزاری هفدهمین كنگره سراسری باروری و ناباروری كشور و دومین كنگره بین المللی تصریح كرد: این كنگره از 11 تا 13 اسفند 89 با همت انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران و همكاری وزارت بهداشت در تهران برگزار می‌شود.

به گفته وی در این كنگره مباحث مربوط به آخرین تحقیقات و دستاوردهای درمان ناباروری مانند مسائل ژنتیكی، هورمونی، ‌سلولهای بنیادی، حفظ مادر و جنین در دوره بارداری، عوامل غیر مستقیم در زمینه ناباروری از جمله اختلالات جنسی ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha