سلامت نیوز :تحقیقات نشان می دهد؛ کودکان به طور متوسط روزانه بیش از هفت ساعت را به استفاده از رسانه ها می گذرانند که این امر موجب پرخاشگری، کمبود تحرک فیزیکی کودک، بلوغ زودرس و مصرف مواد مخدر می شود.

دکتر محمدتقی صراف متخصص کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با  ایسنا با بیان اینکه استفاده نابه جا از رسانه های عمومی موجب برهم زدن آرامش روحی و ایجاد اضطراب می شود؛ گفت: استفاده روزافزون خانواده ها از وسایل ارتباط جمعی باعث می شود کودکان نیز ساعات بیشتری از اوقات فراغت خود را با این وسایل بگذرانند.

وی یادآور شد: استفاده افراطی از این نوع تکنولوژی سبب شده تا رفتار اجتماعی کودک به حضور انفرادی در خانه مبدل شود و حتی ارتباط با دوستان از طریق کامپیوتر باشد که این امر باعث ایجاد اختلالات تغذیه ای، ترس، آشفتگی، هیجانات بیش از حد، ترس های شبانه و ازدیاد حساسیت در نسل جوان شده است.

دکتر صراف با اشاره به بعضی از تحقیقات انجام شده گفت: کودکان به طور متوسط روزانه بیش از هفت ساعت را به استفاده از رسانه ها می گذرانند که این امر باعث ایجاد پرخاشگری، اختلال در تغذیه، کمبود تحرک فیزیکی، رفتار جنسی نامتعارف (بلوغ زودرس)، مصرف مواد مخدر و عقب افتادگی علمی در نوجوانان می شود.

وی در ادامه افزود: شواهدی وجود دارد که تلویزیون می تواند روی نوزاد هم تاثیرات سویی همچون بیش فعالی و کاهش توجه را داشته باشد.

دکتر صراف به والدین توصیه نمود: با رعایت اصول آموزشی مانند حضور بیشتر کودک در جمع هم سن و سالان، اختصاص دادن زمان بیشتری برای حضور والدین با کودکان و تعامل و گفت و گوی بیشتری با آنها می توان بر این مسایل فائق آمد ولی باید توجه داشت عدم توجه به این امر، موجب بروز نتایج زیان آوری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha