پزشكان كره‌ای در یك آزمایش جدید دریافته‌اند كه نوع خاصی از سلول‌های خونی تغییر یافته حاصل از بند ناف موسوم به «EPC» قادرند تا حد زیادی سرعت ترمیم و شفای زخم‌های دیابت را افزایش دهند.

سلامت نیوز : پزشكان كره‌ای در یك آزمایش جدید دریافته‌اند كه نوع خاصی از سلول‌های خونی تغییر یافته حاصل از بند ناف موسوم به «EPC» قادرند تا حد زیادی سرعت ترمیم و شفای زخم‌های دیابت را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، دكتر وونهی سوه از انستیتو سلول‌های بنیادی دانشگاه CHA در كره جنوبی تاكید كرد: دیابت معمولا با زخم‌هایی همراه است كه در صورت حاد شدن، آسیب‌های جدی به بیمار وارد می‌كنند، اما سلول‌های EPC می‌توانند بافت‌های مجروح و آسیب دیده را در این بیماران ترمیم كنند.

روزنامه‌ دیلی میل در این ‌باره گزارش داد: در مطالعات اخیر محققان تاثیر این سلول‌ها را در موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به زخم دیابت بررسی كرده و به نتایج امیدوار كننده‌ای دست یافته‌اند. در مرحله بعدی آن‌ها یافته جدید را بر روی نمونه‌های انسانی مورد آزمایش قرار خواهند داد.

به گزارش ایسنا، این محققان دریافته‌اند كه سلول‌های فوق حاوی فاكتورهای رشد و پروتئین‌های كوچكی موسوم به «سیتوكین‌ها» هستند كه روند بهبود زخم‌های پوستی را تسریع می‌كنند.

این یافته در مجله «پیوند سلولی» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha